چهل و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز ساترن ویژه فیلم‌های علمی خیالی، فانتزی و ترسناک برگزار شد و «بین‌ستاره‌ای» کریستوفر نولان توانست ۶ جایزه این دوره را از آن خود کند.

فیلم خارجی

ضمن اينكه «نگهبانان كهكشان» با كسب 3جايزه ازجمله بهترين كارگردان و بهترين بازيگر مرد شبي خوش براي خود رقم زد. به گزارش همشهري از ورايتي، بين ستاره‌اي كه در مراسم اهداي جوايز اسكار 2015تقريبا ناديده گرفته شد، جايزه ساترن بهترين فيلم علمي خيالي را به‌دست آورد و جايزه بهترين فيلمنامه هم به برادر كارگردان اين فيلم تحسين‌شده رسيد. جاناتان نولان پس از دريافت جايزه خود در سخناني شوخ‌طبعانه گفت: اين داستان مردي است كه به سفري دور مي‌رود و وقتي 100سال بعد بازمي‌گردد، كسي نيست او را به‌خاطر آورد. اين استعاره‌اي خوب براي نوشتن فيلمي استوديويي است.

جيمز گان چهره‌اي بود كه 3بار براي گرفتن جايزه روي صحنه رفت؛ 2بار براي جوايز بهترين فيلم كميك بوك و بهترين كارگردان و يك‌بار هم براي دريافت جايزه به نيابت از كريس پرَت بازيگر جوان نگهبانان كهكشان. پرت كه اين روزها فيلم بسيار موفق و پرفروش «دنياي ژوراسيك» را روي پرده سينماهاي سراسر جهان دارد، در يادداشت خود گان را يكي از نوابغ سينماي امروز جهان معرفي و از همكاري با او در توليد نگهبانان كهكشان به نيكي ياد كرد.

«بين ستاره‌اي» كه از 5نامزدي در اسكار تنها در رشته جلوه‌هاي بصري برنده شد، حماسه‌اي 170دقيقه‌اي و 165ميليون دلاري است كه بيش از 670ميليون دلار در دنيا فروخت و توجه بسياري از سينمادوستان را در سراسر جهان جلب كرد. اين فيلم در ميان 250اثر برتر سايت imdb در رده 28قرار گرفته كه نشان از جايگاه خاص آن دارد. نگهبانان كهكشان هم كه با بودجه 200ميليون دلاري توليد شده، 770ميليون دلار در دنيا به‌دست آورد و نامزد 2جايزه اسكار شد.

کد خبر 299485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha