همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه پرونده‌هایی با رقم یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مدیران سابق، له یا علیه دانشگاه آزاد در محاکم حقوقی وجود دارد، افزود: از طریق محاکم قضایی به تخلفات هر فردی که حق دانشگاه را ضایع کرده است، رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، دكتر حمید میرزاده با تاکید بر اینکه مساله امانتداری، صداقت، شفافیت و جلوگیری از هدر رفت منابع در دانشگاه آزاد به شدت مورد توجه است، افزود: دو عنصر در امر بازرسی و حسابرسی دانشگاه آزاد بسیار مهم است؛ امر اول صیانت از اموال دانشگاه و مصرف آنها در جهت برنامه‌های مصوب و دیگری اجرای برنامه‌های دانشگاه در چارچوب آیین‌نامه مالی دانشگاه است.

میرزاده اظهار داشت: دانشگاه آزاد روی این موارد بسیار حساس است زیرا خانواده‌های دانشجویان که اکثر آن‌ها از خانواده‌های متوسط هستند، اعتباری را برای تحصیل فرزندان خود پس‌انداز کرده‌اند که نباید صرف برنامه ناحق شود.

وی با اشاره به بازرسی از واحدهاي دانشگاه آزاد در دوره‌های گذشته، اظهار کرد: نسبت به دوره مشابه مدیریت قبلی که 18 یا 19 واحد بازرسی و حسابرسی شده است، در دوره جاري بیش از 190 واحد مورد بازرسی و حسابرسی قرار گرفته و هدف از این بازرسی برقراری نظم و انضباط مالی در دانشگاه بوده است.

  • 6 هزار میلیارد تومان؛ ميزان كل بودجه دانشگاه آزاد

میرزاده یادآور شد: اکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان بودجه داریم که در 400 واحد پراکنده است و باید مراقبت شود؛ در همین راستا افرادی که خلاف اداری، مالی و غیره انجام داده‌اند، قراردادهایی منعقد کرده‌اند که به زیان دانشگاه بوده يا مدارک تقلبی صادر کرده‌اند، شناسایی شده و برخی از آنها برکنار شده و در زندان هستند.

وی با تاکید بر اینکه حق دانشگاه آزاد باید طبق قانون و اساسنامه وصول شود، افزود: پرونده‌هایی با رقم یک هزار و 400 میلیارد تومان از مدیران سابق، له یا علیه دانشگاه آزاد در محاکم حقوقی وجود دارد؛ برخی اشخاص حق دانشگاه را پایمال کرده‌اند و ما از آنها شکایت کرده‌ایم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برخی اشخاص هم از دانشگاه مطالبه دارند و علیه ما شکایت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد شکایاتی به ارزش حدود 700 میلیارد تومان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام داده و از هیچ شکایتی صرف‌نظر نشده است زیرا وظیفه قانونی ما این است که از طریق محاکم قضائی، به تخلفات هر فردی که حق دانشگاه را ضایع کرده است رسیدگی کنیم.

کد خبر 299437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha