یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

بهروز عطایی: برای تیم ملی والیبال در لیگ جهانی هر بازی سخت است. نمی‌توان گفت که تیم ملی بازی آسانی دارد.

بهروز عطایی

لهستان هم تيم قدرتمندي است و به فضاي سالن 12هزار نفري آشنا. اين تيم بازي در چنين فضايي را بارها تجربه كرده و براي همين پيروزي برابر لهستان سختي‌هاي خاصي داشت. در واقع جو سالن و تشويق‌هاي بي‌امان طرفداران ايراني تأثيري روي كيفيت تيمي حريف ندارد. ديديد كه ما از حريف جلو افتاديم ولي در ست دوم و سوم به اين تيم باختيم. لهستان تيم پرقدرت و توانايي است و با اينكه تركيب اصلي خود را در اختيار ندارد، اما در بازي با تيم ملي عملكرد قابل‌قبولي از خود نشان داد.

در پايان ست اول وقتي مجتبي ميرزاجانپور نتوانست به بازي ادامه دهد تيم ملي دچار افت شد. ميرزاجانپور نيروي تهاجمي تيم ملي است و وقتي ناخواسته از زمين بازي بيرون رفت، كيفيت تهاجمي تيم ملي پايين آمد. ما دچار مشكل شده بوديم و وقتي دوباره توانست به بازي برگردد تيم ملي وضعيت بهتري پيدا كرد.

با همه اينها، خيلي خوب شد كه تيم ملي توانست اين بازي را با پيروزي پشت سر بگذارد. پيروزي در اين بازي مي‌تواند شانس صعود تيم ملي را افزايش دهد. امشب دومين بازي تيم ملي مقابل لهستان برگزار مي‌شود و تيم ملي ديگر شرايط بازي اول را ندارد.

در بازي اول برداشت بچه‌ها از بازي با لهستان اين بود كه حريف فضاي سالن 12هزار نفري را نمي‌تواند تحمل كند، اما در عمل اينطور نبود و بازيكنان لهستان با آمادگي ذهني بالا وارد زمين شدند. نكته اينجاست كه امشب شرايط تيم ملي بهتر از قبل مي‌تواند باشد. حالا نسبت به توانايي بالاي حريف آگاهي پيدا كرده‌اند و مي‌دانند كه لهستان در مجموعه ورزشي آزادي هم تيم قدرتمندي است. با مقايسه تيم امسال با تيم سال گذشته نيز مي‌توان گفت كه تيم ملي شرايط بهتري پيدا كرده است. شهرام محمودي، بازيكن اصلي تيم ملي با پشت سر گذاشتن مصدوميتش امسال در تركيب اصلي قرار گرفته و بازيكن پرتلاش و امتيازي‌آوري نشان داده است.

ميرزاجانپور و عبادي‌پور نسبت به سال قبل باتجربه‌تر شده‌اند. اسلوبودان كواچ نيز حالا شناخت زيادي از تيم ملي پيدا كرده و با اطلاعاتي كه از وضعيت بازيكنانش دارد، اشراف كامل را به تيم داراست. به‌نظر من، امسال تيم كامل‌تري داريم. به همين دليل، ما امشب مي‌توانيم كار را تمام كنيم. من فكر مي‌كنم پيروزي برابر لهستان با هر نتيجه‌اي و به فرض اينكه 2 بازي با روسيه را پشت سر مي‌گذاريم، مي‌توانيم يكي از 2 تيم صعودكننده به مرحله نهايي ليگ جهاني باشيم.

کد خبر 299389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha