همشهری‌آنلاین: سایت فدراسیون جهانی والیبال پس از پیروزی ایران مقابل لهستان نوشت که ایرانی ها در زمین خانگی شان ثابت کردند توانایی شکست دادن هر تیمی را دارند.

ايسنا نوشت: تیم ملی والیبال ایران با آمادگی فوق العاده ای که دارد توانست در دیدار خود از گروه A لیگ جهانی، لهستان که قهرمان جهان در سال 2014 بود را با نتیجه سه بر دو شکست دهد.

سایت فدراسیون جهانی والیبال در مورد این دیدار نوشت: «لهستانی ها در چهار دیدار اخیر خود مقابل ایران در لیگ جهانی به پیروزی رسیده بودند. آنها در خانه خودی توانسته بودند ایران را در دو بازی پیاپی و با نتیجه های سه بر یک و سه بر دو شکست دهند. در آن دیدارها بارتوژ کورک برای لهستان 30 امتیاز کسب کرده بود. در مقابل، ایرانی ها هم ثابت کردند چقدر در خانه شان قدرتمند هستند. آنها هفته گذشته نیز در دو دیدار پیاپی، آمریکا که قهرمان لیگ جهانی در سال گذشته شده بود را نیز با دو نتیجه سه بر صفر شکست دادند.

ایران در ست نخست با اعتماد به نفس بالایی آغاز کرد. آنها با نتیجه های هشت بر پنج و 16 بر 13 موفق شدند از حریف پیش بیفتند و در نهایت هم با نتیجه 25 بر 21 لهستان را شکست دهند. لهستان اما در ست دوم توانست خودش را پیدا کند و ایران که میزبان این مسابقه بود را به چالش بکشاند. تلاش های آنها نتیجه داد و در نهایت گریگورژ لوماژ توانست امتیاز نهایی را کسب کند تا لهستان با نتیجه 25 به 23 به برتری برسد. ست سوم نیز به همین شکل بود. هر دو تیم نگرانی هایی داشتند و می خواستند تیم برتر باشند اما این تیم میهمان بود که باز هم توانست برتری‌اش را ثابت کند.

در ست های چهارم و پنجم بود که قدرت ایرانی ها بازگشت تا بار دیگر ثابت کنند آنها توانایی شکست دادن هر حریفی را در زمین خانگی دارند. در ست چهارم، پنج بازیکن ایران از جمله شهرام محمودی 18 امتیاز کسب کرده بودند. ایرانی ها این ست را از آن خود کردند و با نتیجه جالب 25 به 16 لهستان را شکست دادند. ست پنجم که سرنوشت بازی را تعیین می کرد نیز با حساب 15 به 11 به سود ایران تمام شد.»

  • کواچ: نباید توقع تکرار بازی مقابل آمریکا را داشته باشیم

فارس نيز نوشت: سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: نباید توقع داشته باشیم بازی مقابل آمریکا را تکرار کنیم، مهم رسیدن به پیروزی بود که به آن دست یافتیم.

اسلوبدان کواچ بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی لهستان گفت: خیلی خوشحالم چراکه در بازی بسیار سختی به پیروزی رسیدیم. در رختکن وقتی برای بازیکنان صحبت بازی می‌کردم گفتم به نتیجه 3 بر 2 یا 3 بر صفر فکر نکنند بلکه فقط فکرشان به پیروزی باشد. بازی کردن مقابل لهستان قهرمان جهان خیلی سخت بود. نباید توقع داشته باشیم بازی مقابل آمریکا را تکرار کنیم. مهم رسیدن به پیروزی بود که به آن دست یافتیم.

وی افزود: در لحظات حساس به بازی برگشتیم در ست چهارم 25 بر 16 پیروز شدیم. خیلی مهم است که در این شرایط سخت به بازی برگردیم و این اتفاق در ست چهارم افتاد. به لهستان به خاطر بازی خوبش در این جو سخت تبریک می‌گویم.

کواچ در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی امشب شیرین‌تر از پیروزی مقابل آمریکا بود، اظهار داشت: تکرار می‌کنم از این پیروزی خوشحالم. در شرایطی که در وضعیت ایده‌آل نبودیم و خوب بازی نمی‌کردیم و میرزاجانپور را در اواسط بازی از دست دادیم به پیروزی رسیدیم. سعی کردیم با زدن سرویس خوب لهستان را از پا در بیاوریم اما آنها دریافت‌های خوبی داشتند می‌خواستیم آنها را مجور کنیم که با ساعد دریافت کنند. خیلی تلاش کردیم و جنگدیم و از پیروزی که به دست آوردم خوشحالیم. دوباره تکرار می‌کنم تا متوجه شویم مقابل چه تیمی بازی می‌کردیم و این شرایط به وجود آمد که پیروز شویم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد قانون جدیدی که تعداد پیروزی جایگاه تیم‌ها در جدول را مشخص می‌کند، تصریح کرد: به بازیکنان گفتم که به پیروزی در ست‌ها فکر نکنند و فقط به فکر پیروزی در کل جریان بازی باشند.

وی در مورد اینکه آیا این قانون را منطقی می‌داند، گفت: تغییرات در قوانین فدراسیون جهانی همیشه به وجود می‌آید سال قبل با استفاده از امتیاز صعود کردیم امسال قانون عوض شده و شاید عادلانه نباشد. تیم‌های گروه ما بسیار قوی هستند اما در گروه مقابل بازی‌ها دوستانه است. اگر برزیل با تیم‌ دومش در آن گروه شرکت کند چه مشکلی به وجود می‌آید؟!

کواچ در مورد اینکه چرا از امیر غفور استفاده نکرده است، گفت: در چند بازی اول از غفور استفاده کردیم اما سپس شهرام محمودی شرایط بهتری داشت و از او استفاده کردیم.

کد خبر 299331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha