همشهری آنلاین: کتائب حزب الله از گروه‌های قدرتمند الحشد الشعبی عراق با تعیین پاداش برای بازداشت تروریست‌های غربی و استرالیایی داعش، اعلام کرد که این تروریست‌ها حلقه ارتباط داعش با جهان خارج از جمله آمریکا و مغز متفکر این گروه تروریستی هستند.

حزب الله عراق

به گزارش ایرنا، شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد کتائب حزب الله همچنین برای دستگیری هر تروریست غربی داعش 12 هزار دلار پاداش تعیین کرده است.

کتائب حزب الله از گروه های مبارز شیعه در عراق است که تاریخ تاسیس آن به سال 2003 بازمی گردد و بیشتر فرماندهان آنان جزء نیروهای ضد صدام حسین هستند. در حال حاضر این گروه مسلح به همراه دیگر نیروهای مردمی در عراق با گروه تروریستی داعش در حال جنگ هستند.

تارنمای ای.بی.سی با اعلام تعیین پاداش به وسیله کتائب حزب الله برای دستگیری تروریست های داعش، نوشت: این گروه برای بازداشت تروریست های کشورهای عربی پاداش کمتری در مقایسه با تروریست های غربی در نظر گرفته است.

'جعفر الحسینی' سخنگوی گردان های حزب الله عراق در گفت وگو با شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا، گفت که این گروه صدها تروریست گروه داعش را دستگیر و مورد بازجویی قرار داده است. بسیاری از آنها اطلاعات زیادی در مورد استرالیایی ها ارائه کرده اند.

وی با بیان این مطلب که اطلاعات زیادی از استرالیایی های داعش وجود دارد، گفت که ارائه اطلاعات به این دلیل است که شمار زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش از استرالیا و سایر کشورهای غربی هستند.

الحسینی گفت که این اطلاعات به طور مستقیم در اختیار مقامات عراقی قرار گرفته است.

ای.بی.سی ادعا کرد 'کتائب حزب الله عراق نقش مشکوکی در همکاری استرالیا با ایران دارد'.

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا پس از سفر فروردین ماه به ایران اعلام کرد که پیمانی به منظور تبادل اطلاعات از تروریست های استرالیایی که در عراق دستگیر می شوند با ایران منعقد شده است.

به گفته جعفر الحسینی، کتائب حزب الله عراق معتقد است تروریست های غربی بخشی از توطئه ارتباط داعش و سازمان های اطلاعاتی غرب هستند و تروریست های غربی به سازمان های اطلاعاتی کشور خود کمک می کنند.

وی تروریست های غربی را عامل ارتباط بین داعش و جهان خارج، از جمله آمریکا که به عنوان مغز متفکر معرفی کرد، دانست.

مقام های سازمان اطلاعاتی استرالیا روز گذشته نقشه اماکنی که بیشتر تروریست های استرالیایی از این محل ها به خدمت داعش درآمده اند را در جلسه ای برای 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا تشریح کردند.

بر اساس این نقشه، حومه شهرهای سیدنی و ملبورن از جمله 'لیدکومب'، گرین ایکر'، 'پانچبول'، 'بانکستون'، 'آبوران' و 'لیکمبا' بخش هایی هستند که شمار قابل توجهی از تروریست ها از این اماکن به تروریست های داعش در خاورمیانه پیوسته اند.

'دوکان لوییس' رییس سازمان اطلاعاتی استرالیا، گفت در نقشه ارائه شده که برخی شبکه های تلویزیونی این کشور نیز به آن دست یافته اند، تغییراتی ایجاد شده و جز اطلاعات طبقه شده بندی نیست. از اینرو، امنیت ملی کشور را به خطر نمی اندازد.

کد خبر 299135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha