همشهری آنلاین: تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان جمعه شب نخستین بازی خود را در چارچوب هفته هفتم رقابتهای گروه B لیگ جهانی برگزار می‌کنند.

والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این بازی ساعت 21 جمعه شب درسالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برای هر دو تیم برخوردار است.جدای از اهمیت فوق‌العاده امتیازات این مسابقه، تقابل بازیکنان دو تیم با یکدیگر در پست‌های مختلف نیز دیدنی خواهد بود. درجمع بهترین‌های لیگ جهانی تا پایان هفته ششم، هر دو تیم دارای بازیکنانی هستند که در صدر برترین‌های پست‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

بدون تردید یکی از ارکان تیم لهستان «بارتوژ کورک» است. بازیکنی باتجربه که در سال 2013 ورزشکار سال این کشور شد و تا اینجای کار نیز با کسب 175 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی را به خود اختصاص داده است. در این بخش شهرام محمودی از تیم ایران با کسب 95 امتیاز در مکان پنجم قرار دارد اما محمودی با 56.58 امتیاز در صدر بهترین اسپکرهای مسابقات ایستاده و انگیزه‌های بالایی دارد تا مقابل کورک بتواند توانایی‌های خود را به رخ حریف بکشاند.

«فابیان دریژگا» پاسور تیم ملی لهستان با 4.09 امتیاز دومین پاسور لیگ جهانی محسوب می‌شود، این در حالی است که سعید معروف، بهترین پاسور سال گذشته لیگ جهانی با 3.53 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد. معروف در دو بازی اخیر مقابل آمریکا عالی ظاهر شد و از ارکان برد تیم کشورمان بود و انتظار می‌رفت امتیازات بالایی کسب کند و در جدول بهترین‌ها به رتبه‌های بالاتری صعود کند.

با این حال وی نیز انگیزه‌های فراوانی برای این بازی دارد.اگرچه لهستان روی «پاول زاتورسکی»، بهترین لیبروی لیگ جهانی تا پایان هفته ششم حساب ویژه‌ای باز کرده تا در دریافت اول به کمک این تیم بیاید اما ایران هم محمد موسوی را در آمادگی قابل انتظار خود می‌بیند. این بازیکن تیم ملی با درخششی که داشت خود را با 0.73 امتیاز به صدر جدول برترین مدافعان لیگ جهانی رسانده است.تیم ملی والیبال کشورمان اگر هر 3 امتیاز دیدار نخست برابر لهستان را از آن خود کند گام بلندی برای راه یابی به مرحله نهایی برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، این رقابت ها با حضور 28 تیم از جمله ایران در سه گروه برگزار می شود که برنامه این هفته از رقابت ها در دسته های اول و دوم به شرح زیر است :

**** دسته اول :

*** هفته پنجم :

** گروه یک :

* جمعه 5 تیر :

صربستان - ایتالیا

* شنبه 6 تیر :

استرالیا - برزیل

* یکشنبه 7 تیر :

استرالیا - برزیل

صربستان - ایتالیا

- در گروه یک تیم برزیل با 18 امتیاز در صدر قرار دارد و مجوز صعود به مرحله فینال را کسب کرد.تیم های صربستان با 14 ، ایتالیا با 13 و استرالیا با 3 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

** گروه دو :

* جمعه 5 تیر :

روسیه - آمریکا

ایران - لهستان (ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران)

* شنبه 6 تیر :

روسیه - آمریکا

* یکشنبه 7 تیر :

ایران - لهستان (ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران)

- در گروه دو تیم آمریکا با 17 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های لهستان با 16 و ایران با 13 و روسیه با 2 امتیاز در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

از گروه های الف و ب دو تیم برتر صعود می کنند و اگر تیم برزیل - میزبان مرحله نهایی - در گروه الف یکی از دو تیم برتر شود ، از این گروه سه تیم صعود می کنند.

**** دسته دوم :

** گروه یک :

*** هفته ششم :

* شنبه 6 تیر :

آرژانتین - کانادا

بلغارستان - کوبا

* یکشنبه 7 تیر :

آرژانتین - کانادا

بلغارستان - کوبا

- در این گروه کانادا با 22 امتیاز در صدر است و تیم های بلغارستان با 12 ، آرژانتین با 13 و کوبا با 7 امتیاز در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

** گروه دو :

*** هفته پنجم :

* پنجشنبه 4 تیر :

فرانسه - ژاپن

* جمعه 5 تیر :

چک - کره جنوبی

* شنبه 6 تیر :

چک - کره جنوبی

فرانسه - ژاپن

- تیم فرانسه با 24 امتیاز در صدر جای دارد و تیم های ژاپن با 13 ، کره جنوبی با 7 و چک با 4 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

** گروه سه :

*** هفته هفتم :

* جمعه 5 تیر :

فنلاند - هلند

* شنبه 6 تیر :

فنلاند - هلند

پرتغال - بلژیک

* یکشنبه 7 تیر :

پرتغال - بلژیک

- در این گروه تیم بلژیک با 19 امتیاز در صدر است و تیم های هلند با 17 ، فنلاند با 8 و پرتغال با 4 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

- بلغارستان میزبان مرحله نهایی خواهد بود.از این گروه تیم های برتر هر زیر گروه به مرحله نهایی صعود می کنند و از بلغارستان در زیر گروه یک صدرنشین شود ، تیم دوم این گروه نیز صعود می کند.

**** دسته سوم :

دیدارهای دور گروهی این دسته به پایان رسیده است و از گروه یک تیم مونته نگرو ، از گروه دو تیم های چین و اسلواکی (میزبان مرحله نهایی) و از گروه سه تیم مصر به مرحله فینال راه یافتند.

برنامه دور نیمه نهایی مرحله فینال دسته 3 - 4 ژوئیه در براتیسلاوا :

چین - مونته نگرو

اسلواکی - مصر

امسال سومین حضور تیم والیبال ایران در لیگ جهانی است.تیم ایران در سال 2013 در رده نهم و سال 2014 در رده چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت.

کد خبر 299133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha