بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا چهارشنبه سوم تیر مصادف با هفتمین روز‌ماه مبارک رمضان آغاز به‌کار می‌کند و امسال هم مانند دوره‌های گذشته، در بخش‌های مختلف چون کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های دانشگاهی، خادمان قرآنی، فعالیت‌های هنری، محصولات قرآنی، کودک و نوجوان و... میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه قرآن

برزين ضرغامي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و دبير نمايشگاه قرآن كريم درباره ساعت و زمان برگزاري اين دوره به همشهري گفت: زمان برگزاري نمايشگاه براساس يك تحقيق علمي و نظرسنجي‌هايي كه سال گذشته در محل نمايشگاه قرآن انجام شده تغيير كرده است. به اين ترتيب، امسال باغ‌موزه دفاع‌مقدس و باغ كتاب تهران به‌مدت 20روز ميزبان نمايشگاه قرآن خواهند بود.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي بخش‌هاي مختلف افزود: فعاليت‌هايي كه نيازمند سالن‌هاي مسقف است در باغ كتاب برگزار مي‌شود كه مي‌توان به بخش‌هايي چون عرضه محصولات قرآني، سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با قرآن و... اشاره كرد.همچنين نمايش‌هاي آييني و سنتي چون شبيه‌خواني، پرده‌خواني و نقالي اجراخواهد شد و در فضاي ورودي نمايشگاه هم اجراي نمايش‌هاي خياباني داريم.

به گفته ضرغامي، در نمايشگاه امسال 114 اثر هنري در رشته‌هايي چون نقاشي، نقاشي‌خط، خوشنويسي، آثار حجمي، سفال و سراميك، عكاسي و هنر مفهومي از هنرمندان پيشكسوت به نمايش درمي‌آيد و فعاليت‌هاي كارگاه‌هاي آموزشي هم در گذر فرهنگ و هنر برگزار مي‌شود. اين كارگاه‌ها با طيف گسترده در رشته‌هاي نقاشي، گرافيك، تصويرسازي، تئاتر سايه و... روزانه براي بازديدكنندگان برگزار خواهد شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران افزود: در اين دوره به‌دليل استقبال مردم، بخش هنري نمايشگاه قرآن گسترش يافته و گروه‌هاي مختلف دانشجويي براي توليد آثار در اين كارگاه‌ها به‌صورت روزانه حضور خواهند داشت. بخش كودك و نوجوان و فعاليت‌هاي دانشجويي در حد فاصل باغ كتاب و باغ‌موزه دفاع‌مقدس برپا مي‌شود. در بخش فروش محصولات قرآني 222ناشر داخلي و 21ناشر عربي شركت مي‌كنند. ناشران داخلي بيش از 16هزار عنوان و ناشران خارجي حدود 3500عنوان كتاب عرضه مي‌كنند و همه اين عناوين در 2سالن و 210غرفه جانمايي شده است.

امسال علاوه بر تهران، 30نمايشگاه قرآن در 30استان ديگر همزمان برگزار مي‌شود كه در اين نمايشگاه‌ها علاوه بر آثار و محصولات مختلف قرآني، به هنرهاي قرآني هم توجه شده است؛ ضمن اينكه بعد از 10سال وقفه، مسابقه‌ تصويرگري متن كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان و براي نخستين‌بار مسابقه‌ طراحي جلد قرآن كريم و كتاب‌هاي علوم قرآني برپا خواهد شد. هر دو مسابقه ويژه 2گروه سني مخاطبان است؛ تصويرگري متن در 2بخش كتاب‌هاي كودكان و كتاب‌هاي نوجوانان و مسابقه‌ طراحي جلد در 2بخش كودك و نوجوان و عمومي طراحي شده و دبيري آن برعهده كيانوش غريب‌پور است. بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از سوم تير به‌مدت 20روز از ساعت 19 تا 24 در باغ‌موزه دفاع‌مقدس و باغ كتاب تهران برگزار مي‌شود.

کد خبر 298884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha