همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل آزادراه‌های پیشین و توسعه محور های جدید درپی آن هستیم که شبکه آزاد راهی ایران را به آزاد راه‌های بین‌المللی ازجمله کشورهای همسایه متصل کنیم.

highway

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت آزاد راه چرمشهر ورامین به آبیک قزوین افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار و 300 کیلومتر آزاد راه در دست بهره برداری است که طبق برنامه قرار است این میزان به 10 هزار کیلومتر افزایش یابد و در گام اول ، این دولت برای 5 هزار کیلومتر هدف گذاری کرد.

وزیرراه و شهرسازی گفت: حدود 15 هزارکیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و 4 هزار و 500 بزرگراه نیز در دست ساخت است که اگر تکمیل شود شریان های جنوب و شمال و شرق و غرب متصل و تکمیل می‌شوند.

آخوندی همچنین با اشاره به وضع خاص تهران و مسائل حمل ونقل پیرامون آن افزود: استان تهران بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد که به صورت برنامه ریزی نشده و تحمیلی به شکل فوق العاده رشد می‌کند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مسائل پایتخت حمل و نقل است که نه تنها در تردد مردم ، بلکه در افزایش آلودگی ها و مسائل امنیتی خود را نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه بیش از یک و نیم میلیون نفر به شهر تهران وارد یا خارج می شوند که متاسفانه این جمعیت با جاده و وسایل شخصی جابجا می شوند که قاعدتا باید به شبکه ریلی صورت گیرد.

وی با تاکید برتغییر ساختار ریلی کشور افزود: چاره ای جز این نداریم که شهرهای اقماری پایتخت را با ریل به هم متصل کنیم و این مسئله باید جدی گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 25 درصد تولید ناخالص ملی کشور در تهران تولید و 35 میلیون تن بار در این شهر جابجا می شو د که ضروری است شرایط حمل و نقل آسان فراهم شود.

آخوندی همچنین با بیان اینکه محور ارتباطی ما در شرق و غرب از آذربایجان شروع و پس از قزوین به تهران متصل می شود افزود: این محور صنعتی ترین محور ایران است که بسیار گسترده و نقش مهمی در ایجاد ترافیک و آلودگی هوا دارد.

وی گفت: برای برون رفت از این مشکل چاره ای جر ساخت شبکه ریلی جدید و گسترش راه آهن نداریم که باید جدی گرفته شود.

کد خبر 298866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha