سید حسین نقوی حسینی: مبارزه با تروریسم از واژه‌هایی است که در دنیای امروز به آن ظلم شده است.

كشور‌هايي كه خود قرباني تروريسم هستند به‌عنوان كشورهاي حامي تروريسم اعلام مي‌شوند. از سوي ديگر كشور‌هايي كه حامي تروريست هستند به‌عنوان مدعيان مقابله با تروريسم در دنيا بيشتر قد علم مي‌كنند. امروز كمتر ملتي است كه آمريكا را به‌عنوان حامي تروريسم و تشكيل‌دهنده گروهك‌هاي تروريستي نشناسد. با اين اوصاف وزارت خارجه آمريكا در تازه‌ترين «گزارش سالانه تروريسم» كه روز جمعه منتشر كرده ايران را به حمايت از تروريسم متهم كرده است. در اين گزارش كشورهاي كوبا و سوريه نيز در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار گرفته‌اند.

اين در حالي است كه ملت‌هاي جهان به‌خاطر دارند كه آمريكا به‌تازگي اعلام كرد كه روابطش با كوبا را تغيير داده و اين كشور را از فهرست حاميان تروريست خارج كرده است. اما هنوز گرد فراموشي بر اين ادعاها ننشسته است كه بار ديگر آمريكا، كوبا را به‌عنوان حامي تروريست مي‌شناسد. اين يكي از مصاديق مجموعه رفتارهايي است كه آمريكا را جهان به‌عنوان يك كشور بد عهد به ملت‌هاي جهان معرفي مي‌كند و دقيقا همين رفتار‌هاست كه آمريكا را به‌عنوان يك عنصر غيرقابل اعتماد به افكار عمومي دنيا مي‌شناساند.

در رابطه با سوريه نيز امروز كمتر كسي است كه نداند اين كشور خود قرباني تروريسم است و روزي نيست كه با تروريسم و گروهك‌هاي تروريستي مقابله نكند. اين كشور امروز در مقابل داعش و جبهه النصره و القاعده ايستاده است و همه توان خود را براي مقابله با آنها صرف مي‌كند. نكته طنز ماجرا اين است كه آمريكا در گزارش سالانه خود از تروريسم، اين كشور قرباني تروريسم را به‌عنوان حامي تروريسم معرفي كرده است. در شرايطي كه سوريه در داخل كشور و در نزديك مرزهاي پايتخت خود با تروريست‌ها مقابله مي‌كند چگونه مي‌تواند گروهك تروريستي را شكل دهد يا از آن حمايت كند؟ مگر سوريه امروز توان حمايت از تروريسم را دارد؟ جالب آنكه ايران كه امروز در جبهه مبارزه با داعش و تكفيري‌هاي تروريست قرار گرفته است و مقامات آمريكايي هم به همين موضوع اذعان دارند، باز در همين گزارش سالانه به‌عنوان حامي تروريست معرفي مي‌شود.

امروز بزرگ‌ترين گروه‌هاي تروريستي در جهان در مقابل ايران قرار گرفته‌اند و ايران را بزرگ‌ترين دشمن خود مي‌دانند. امروز داعش به‌عنوان ثروتمندترين و بزرگ‌ترين گروه تروريستي در جهان مقابل ايران قرار دارد و ايران در حال مبارزه با آنهاست. سؤال اساسي اينجاست كه چه كساني گروه داعش را شكل دادند، حمايت كردند و روزبه‌روز به پيشروي آنها در كشور‌هاي مظلوم عراق و سوريه كمك كردند؟

چه كساني تجهيزات مدرن آمريكايي و اسرائيلي براي داعشي‌ها ارسال كردند؟ چه كساني مجروحين داعشي را در خاك خود بردند و آموزش دادند و تجهيز كردند و دوباره براي مقابله با مسلمان‌هايي كه به زندگي روزمره خود مشغول بودند، به خاك كشور‌هايي مثل عراق و سوريه فرستادند؟ حمايتي كه به كشته‌شدن ده‌ها هزار نفر كشيده شده است. چه كساني از گروهك منافقين در اول انقلاب اسلامي ايران حمايت كردند؟ منافقيني كه بهترين‌هاي سرزمين ما را به خاك و خون كشاندند؟ چه كساني از ترور دانشمندان هسته‌اي ما حمايت كردند و دانشمندان هسته‌اي ما را به شهادت رساندند؟ چرا در اين گزارش سالانه نامي از اين افراد برده نشده است؟

چندي پيش نمايندگان احزاب مخالف حزب حاكم در تركيه اعلام كردند كه تركيه از گروه‌هاي تروريستي در مرزها حمايت مي‌كند و آنها را آموزش مي‌دهد و به خاك سوريه مي‌فرستد. اين نمايندگان حتي پايگاه‌هايي كه به‌صورت علني دولت تركيه به تروريست‌ها آموزش مي‌دهد را نيز نام بردند. حال سؤال اساسي اينجاست كه چه دولتي در اين شرايط از تركيه حمايت مي‌كند؟ سؤال بعدي اين است كه چه كساني «چه گوارا» را ترور كردند؟ چه كساني از انقلاب‌هاي رنگين حمايت كرده‌اند و مي‌كنند؟ گروه‌هاي تروريستي در اوكراين را چه كساني تجهيز و حمايت كردند؟ تسليح شبه‌نظاميان و ارتش اوكراين براي سركوب مردم را چه كساني انجام دادند ؟ چه كساني از تروريسم دولتي صهيونيسم، به‌صورت رسمي حمايت مي‌كنند و از هيچ‌كسي در اين مقوله ابايي ندارند و به‌صورت رسمي اين حمايت را اعلام مي‌كنند؟ همه مي‌دانند كه آمريكا در تمام اين گروه‌هاي تروريستي بازيگر اصلي است. رد پاي آمريكا در همه فعاليت‌هاي تروريستي در جهان ديده مي‌شود.

انتشار ليست حاميان تروريست توسط آمريكا و برخورد دوگانه آنها براي مقابله با تروريسم، انسان را به ياد صحبت‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي امام خميني رحمت‌الله عليه مي‌اندازد كه فرمودند آمريكا شيطان بزرگ است. ياد منويات رهبر معظم انقلاب مي‌اندازدكه آمريكا را دولت دروغگو دانستند. فرمودند آمريكا دولت عهد شكن است. دولت غيرقابل اعتماد است. آمريكايي‌ها در واقع امروز از واژه تروريست استفاده مي‌كنند اما فردا از واژه حقوق بشر استفاده مي‌كنند. روز بعد پرونده‌اي در موردحقوق زنان را مطرح مي‌كنند و به‌صورت سلسله‌وار از واژه‌هاي مقدس، استفاده نامقدس مي‌كنند. اين دشمني آمريكا با ملت‌هاي آزاده تمام نشدني است و نمي‌توان به آنها اعتماد كرد. بايد باور داشت كه آمريكا فقط به‌دنبال تأمين منافع خود است.

  • عضوكميسيون‌امنيت‌ملي‌مجلس
کد خبر 298772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha