همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، از برگزاری مراسم بزرگداشت روز آزادسازی مهران در سراسر کشور خبر داد.

 دفاع مقدس

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، اسکندر یارنسب گفت: هشت سال دفاع مقدس، خاطرات فراوانی از رزمندگان اسلام و رشادت های آنها به جای گذاشته، خاطرات تلخ و شیرین زیادی که برای بسیاری از نسل امروزی ها ناشناخته است و هنوز بسیاری از رشادت های شهدا و ایثارگران در کشور بازگو و ثبت نشده است.

وی افزود: نقش رشادت های شهدا و ایثارگران در آزاد سازی مهران تاکنون به خوبی در کشور تبیین نشده، این پیروزی به اندازه ای اهمیت داشت که امام(ره) در آن روز فرمودند، «مهران را هم خدا آزاد کرد» و این همان جمله ای است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از فتح «خرمشهر» بیان فرمودند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید ادامه داد: دهم تیر ماه روز آزاد سازی مهران است، این روز باید در تقویم ملی کشور ثبت شده و تبلیغات و برنامه هایی نیز برای گرامیداشت چنین روزی از صدا وسیما پخش شود، زیرا در غیر این صورت این روز به فراموشی سپرده می شود.

وی گفت: با توجه به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش اداره کل فرهنگی و تبلیغات این نهاد در این خصوص، دو اقدام برای نهادینه کردن این روز انجام شده است.

یارنسب ادامه داد: در گام اول به ادارات بنیاد شهید در سراسر کشور ابلاغ شده تا ضمن برگزاری مراسم باشکوهی در 10 تیر ماه از بازماندگان شهدا و همچنین از ایثارگرانی که در عملیات آزاد سازی مهران شرکت داشتند تجلیل و قدردانی شده و این برنامه از طریق تریبون نماز جمعه، تبلیغات محیطی، صدا وسیمای استان و دیگر رسانه های جمعی به آگاهی آحاد جامعه رسانده شود.

وی افزود: در گام بعدی پیشنهاد ثبت ملی این روز در تقویم رسمی کشور به دبیرخانه فرهنگ عمومی کشور ارسال می شود.

کد خبر 298720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha