همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور چین، شی جیپینگ، چند هفته پس از اینکه خودکشی ظاهری چهار کودک در منطقه روستایی باعث برانگیخته‌شدن بحثی ملی شد، بر تعهدش برای برطرف کردن فقر در روستاها دوباره تاکید کرد.

 Xi Jinping

به گزارش خبرگزاري فرانسه رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه 18 ژوئن (28 خرداد) این مطلب را از او که در کنفرانس حزب کمونیست درباره طرح پنج‌ساله سیزدهم، تعیین‌کننده اولویت‌های سیاست‌های این کشور را در سال‌های 2016 تا 2020، سخن می‌گفت، نقل قول کردند.

او گفت: «مشکل‌ترین کار برای رسیدن به جامعه‌ای مرفه از همه جهات به مناطق روستایی، به‌خصوص مناطق محروم مربوط می‌شود.»

علیرغم رشد اقتصاد سریع چین در دو دهه گذشته، فقر به‌خصوص در مناطق روستایی که فقدان انگیزه‌های شغلی بزرگسالان توانمند را به کار در جاهای دیگر و ترک کردن کودکان و سالمندان می‌کشاند، هنوز وجود دارد.

چهار کودکی که این ماه در شهر بیجه در ایالت جنوب غربی گویژو مردند، ازجمله کودکان به‌اصطلاح «تنها مانده» هستند که رقم آنان 90 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

این مورد اولین چنین مصیبت‌هایی نیست که بر این شهر وارد می‌آید. پنج کودک بی‌خانمان در سال 2012 در شهر بیجه به علت مسمومیت با مونوکسید کربن پس از روشن کردن آتش هنگامی‌که به دنبال یافتن پناهگاهی در حلبی‌آباد بودند، درگذشتند.

سمیناری که شی در آن سخن می‌گفت در شهر گوانگ‌ژو برگزارشده بود.

خبرگزاری دولتی شین‌هوا گزارش داد، شی چهار اصل (که چهار «کار شدنی» نامیده شده است) را به‌عنوان راهنمایی برای برطرف کردن فقر اعلام کرد، ازجمله تضمین مسئولیت‌پذیری مقامات دولتی، اطمینان حاصل کردن از اجرایی شدن دقیق سیاست‌ها، گردآوردن منابع جامعه و تقویت سازمان‌های مردمی.

انتظار می‌رود چین پیش‌نویس طرح پنج‌ساله سيزدهم را در پاییز امسال کامل کند و آن را در کنگره ملی خلق، مجمع قانون‌گذاری چین، در ماه مارس 2016 به تصویب برساند.

کد خبر 298636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha