شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مسئولان و متولیان مقابله با آلودگی هوا می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، گفت: منشا بخشی از گردوغبار، داخلی است و بخشی از آن خارجی است.

 اگر در گذشته فعاليت‌هاي درستي صورت مي‌گرفت كه هورالعظيم و هورالهويزه خشك نمي‌شد الان شاهد بروز ريزگردها در جنوب ايران نبوديم. محمدرضا اميري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با بيان اينكه مقابله با پديده گردوغبار يك امر ملي است و بايد براي مقابله با آن، برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه‌مدت را به‌درستي انجام داد، گفت: نمي‌توان تقصير را گردن يك سازمان انداخت.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس افزود: مقابله با پديده گردوغبار در كشور يك متولي خاص دارد ولي هم‌اكنون به‌عنوان يك موضوع ملي مطرح است و بايد تمام قوا به همراه مردم در جهت مقابله با آن فعاليت كنند. وي ادامه داد: در زمينه مقابله با ريزگردها و آلودگي هوا 2 برنامه بايد داشت. يك برنامه كوتاه‌مدت كه شامل مالچ‌پاشي در بيابان‌ها و راهكارهاي ترافيكي مي‌شود. اميري تصريح كرد: برنامه بعدي برنامه‌هاي بلندمدت است كه شامل جنگل‌كاري، بيابان‌زدايي، نگهداري و حفظ مراتع و جنگل‌ها و اهتمام به قوانين گذشته است.

کد خبر 298534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha