درحالی‌که وکیل پرونده قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان از احتمال بالای شناسایی اسیدپاش اصفهان خبر داده، پیگیری‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد هنوز هیچ دلیل و مدرکی که ثابت کند این فرد متهم اصلی پرونده است به‌دست نیامده است.

پنجشنبه گذشته وكيل 3نفر از قربانيان پرونده اسيدپاشي اصفهان در جمع خبرنگاران از احتمالات تازه در پرونده اسيدپاشي اصفهان گفت. به‌گزارش مهر، وي با بيان اينكه در حال حاضر وكالت 3نفر از قربانيان به نام‌هاي سميه مسماريان، مينا آزاده و مرضيه ابراهيمي را برعهده دارد و قرباني ديگر به نام سهيلا جوركش براي انجام اعمال جراحي به خارج از كشور منتقل شده است، گفت: نخستين اسيدپاشي سال گذشته در اصفهان در 15شهريور‌ماه روي خانم مسماريان اتفاق افتاد.

در ادامه، اين حادثه وحشتناك در تاريخ 5مهر براي خانم آزاده و در 23مهر‌ماه نيز براي خانم ابراهيمي رخ داد. حسين عليزاده افزود: از ابتداي وقوع اين حوادث از سال گذشته تاكنون چندين نفر به‌عنوان متهم دستگيرشده و مورد بازجويي قرار گرفته‌اند و ازاين‌رو افرادي كه سابقه خشونت عليه زنان را داشتند با دقت نظر و حساسيت بيشتري مورد پيگيري قرار گرفتند. در اين ميان يك نفر با دارا بودن بيش از 250فقره خشونت عليه زنان بيشتر مورد ظن بود كه بازجويي‌هاي بيشتر و موشكافانه‌تري روي اين مورد انجام شد. اين فرد همچنين دست به سرقت‌هاي سريالي از خانه‌ها در اصفهان مي‌زد كه در حال حاضر يكي از قربانيان در مواجهه حضوري با متهم او را شناسايي كرده است. وكيل پرونده اسيدپاشي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين فرد دستگير شده متهم جنايت اسيدپاشي است، گفت:

نمي‌خواهم بگويم 100درصد است اما ظن قوي بر وي وجود دارد و فعلا در حال بازجويي است. اما اظهارات اين وكيل دادگستري در حالي بيان مي‌شود كه پيگيري‌هاي خبرنگار همشهري نشان مي‌دهد هنوز هيچ مدرك و شواهدي كه نشان دهد مظنون دستگير شده عامل اسيدپاشي‌هاست وجود ندارد. اين مظنون يك مرد كارتن‌خواب است كه خانواده‌اي از هم پاشيده دارد. او كه پدرش را از دست داده، از مدت‌ها قبل به‌تنهايي و در خيابان‌ها زندگي مي‌كرد و دست به سرقت از خانه‌ها مي‌زد. او در برخي از موارد پس از سرقت از خانه‌ها، آنجا را آتش مي‌زد و فرار مي‌كرد. اين مرد كارتن‌خواب همچنين جرايم زيادي عليه زنان انجام مي‌داد. ازجمله اينكه شبانه و در خيابان‌هاي خلوت به زنان و دختران در پياده‌رو حمله و با چاقو از پشت سر اين افراد را مجروح مي‌كرد.

در حال حاضر نيز با توجه به اينكه عده زيادي از قربانيان، او را شناسايي كرده‌اند، درخصوص اتهام سرقت از منزل و حمله به بانوان براي او كيفرخواست صادر شده و پرونده‌اش به دادگاه فرستاده شده است. با اين حال وي مانند چند مظنون ديگر كه احتمال دارد در اسيدپاشي‌هاي اصفهان نقش داشته‌ باشند همچنان مورد ظن پليس است اما هنوز هيچ مدركي كه اين فرضيه را تأييد كند به‌دست نيامده است.

کد خبر 298524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha