همشهری آنلاین: جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

مجلس

تسنیم نوشت: مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است وزیر آموزش و پرورش برای استیضاح به مجلس بیاید.

دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح‌ استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک ‌فوریت ‌این‌ طرح ‌در جلسه ‌علنی مورخ 9/9/1393 به‌ تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 14/11/1393 و تقاضای تغییر دستور در جلسه علنی مورخ 27/3/1394 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ 25/3/1393 به‌ تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 17/2/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح‌ اساسنامه‌ شرکت‌ ملی نفت‌ایران که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی ‌مورخ 22/2/1393 به‌ تصویب رسید که تقاضای ‌رسیدگی ‌طبق ‌اصل85 قانون ‌اساسی در جلسه ‌علنی مورخ 9/2/1394 اعلام‌ شده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده (191) قانون مالیا‌ت‌های مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض‌ و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات 1377 الی 1381 که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ 22/4/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح استفساریه ماده(59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 12/11/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه‌داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده است و در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه‌ جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
همچنین بررسی استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 3/4/1394 قرار دارد.


یادآور می‌شود، سؤالات محمدرضا خانمحمدی، علیرضا خسروی و محمد اسماعیلی نمایندگان ابهر و خرمدره ، سمنان و زنجان و طارم و محمدجواد نظری‌مهر نماینده کردکوی‌،‌ بندرگز و بندر ترکمن از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور، گزارش معاونت نظارت در مورد اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال سوم دوره نهم، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری درباره نحوه ‌اعطای ‌بورس‌ تحصیلی ‌و جذب هیئت علمی از سال 1368 تاکنون، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق‌ و تفحص از عملکرد بانک سرمایه، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع،گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال 1392 کل کشور، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در مورد بررسی راهکارهای بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی‌ در دستورکار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده قرار دارد.

همچنین انتخاب یک تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای عالی حفاظت محیط زیست (موضوع ‌بند(5) جزء (الف) ماده(1) قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی،‌ شوراها،‌ مجامع و سایر هیئت‌ها در دستورکار یکی از جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

کد خبر 298473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha