همشهری آنلاین: باشگاه پرسپولیس به خاطر رفتار تماشاگران، وجود بنرهای سیاسی و استفاده از اسپانسر غیرمجاز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت جریمه سنگین ۸۸ هزار دلاری محکوم شد.

پرسپولیس

به گزارش ایسنا، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس را به خاطر آن که هوادارانش در جریان رویارویی با النصر بنرهای سیاسی به دست داشتند و به چشم بازیکنان سعودی لیزر می‌انداختند به پرداخت 18 هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

این تیم همچنین به دلیل استفاده از اسپانسر غیرمجاز روی پیراهن‌هایش در سه بازی مختلف به پرداخت 40 هزار دلار محکوم شده است.

باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات روی سکو در دیدار با الهلال و النصر و هم‌چنین تخلف از قوانین تجهیزات و البسه مجموعا به 88 هزار دلار جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محکوم شده است. جزییات این احکام کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شرح است:

1 - براساس مواد 70 و 58 از قوانین تجهیزات و البسه AFC، تخلف پرسپولیس محرز تشخیص و براساس مواد 6 و 62 همین قوانین به جهت عدم رعایت موازین مقرر، پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت مبلغ 40 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

2- بر اساس ماده 76 از کدهای انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به موضوع تماشاگران و اتفاقات روی داده روی سکوها در بازی با الهلال ورود شده و با اشاره به تخلف از ماده 67 این قوانین، باشگاه پرسپولیس به پرداخت جریمه 30 هزار دلاری محکوم شده است.

در همین ارتباط بر اساس مواد 76 و 24 کدهای انضباطی و همچنین بر اساس ماده 33 همین قوانین، پرسپولیس به یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مدت دو سال محکوم شده است. به این معنی که این محرومیت در صورتی که این اتفاقات در دو سال آینده در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تکرار شود، اعمال خواهد شد.

3- - بر اساس ماده 76 از کدهای انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به موضوع تماشاگران و اتفاقات روی داده روی سکوها در بازی با النصر ورود شده و با اشاره به تخلف محرز، باشگاه پرسپولیس به پرداخت جریمه 18 هزار دلاری محکوم شده است.

  • محکومیت الهلال عربستان

هم‌چنین در دیدار برگشت پرسپولیس مقابل الهلال که در خاک عربستان برگزار شد، هواداران الهلال زمانی که بازی در نیمه نخست تمام شده بود و بازیکنان قصد داشتند از طریق تونل به رختکن بروند و همچنین در زمانی که مهدی طارمی از زمین بازی اخراج شده بود، هواداران الهلال اشیایی را به سمت بازیکنان پرسپولیس پرتاب کردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به همین دلیل اعلام کرده است این باشگاه عربستانی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید یک بازی‌اش را بدون حضور تماشاگران برگزار کند.

این دومین بار در یک سال است که باشگاه الهلال به دلیلی مشابه جریمه می‌شود. آنها در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال گذشته نیز هفت هزار و 500 دلار جریمه شده بودند.

  • محکومیت الاهلی و النصر

باشگاه‌های الاهلی و النصر عربستان نیز که دشمنی دیرینه‌ای با الهلال دارند به خاطر پرتاب اشیا از سوی هوادارانشان در لیگ قهرمانان آسیا جریمه شدند. باشگاه الاهلی به خاطر انداختن نارنجک دستی توسط هوادارانش در رویارویی مقابل نفت تهران به پرداخت 20 هزار دلار محکوم شد و باشگاه النصر هم به خاطر رفتار هوادارانش پس از شکست روز پایانی مقابل لخویا در مرحله گروهی به پرداخت 10 هزار دلار محکوم شد.

کد خبر 298404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha