راه تحریم حمل ونقل عمومی تهران در دولت فعلی هم مانند ۲دولت گذشته ادامه یافته است.

به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، متأسفانه هر چه زمان بيشتر مي‌گذرد، غربت حمل‌ونقل شهري بيشتر شده و سامانه‌هاي حمل‌ونقل عمومي مهجورتر مي‌شوند. وي اظهار كرد: 5سال است كه نه اين دولت‌ و نه 2‌دولت سابق، حتي يك دستگاه اتوبوس به تهران تحويل نداده‌اند و اين در حالي است كه ناوگان اتوبوسراني اين كلانشهر به‌منظور انجام خدمات‌رساني مطلوب به شهروندان، نيازمند 11هزار دستگاه اتوبوس است.

به‌گفته تشكري هاشمي زماني ناوگان اتوبوسراني تهران 8500دستگاه اتوبوس در اختيار داشت، درصورتي كه در حال حاضر تنها 6500دستگاه اتوبوس دارد كه 2500دستگاه آن فرسوده است و بايد از رده خارج شود و به‌عبارتي، امروز تهران تنها 4هزار دستگاه اتوبوس سالم دارد و اين در شرايطي است كه مردم تهران در ترددهاي روزانه خود در رنج هستند و آلودگي هوا نيز باعث رنجش مضاعف آنها شده است.

در حال حاضر بيش از 80درصد هزينه‌هاي حمل‌ونقل عمومي در تهران بر دوش شهرداري تهران و كمتر از 10درصد بر عهده دولت است و بليت‌فروشي نيز حدود 10درصد هزينه حمل‌ و نقل عمومي را تامين مي‌كند. معاون شهردار تهران در اين‌باره اظهار كرد: همه تلاش خود را به‌كار گرفته‌ايم تا علاوه بر تكميل خط 3‌مترو در سال‌جاري، خطوط 6 و 7مترو را نيز تا پايان سال 95تكميل كنيم و به اين منظور، مديريت شهري عمده‌ترين منابع عمراني خود را معطوف به توسعه مترو در تهران كرده است.

طبق قانون 50درصد هزينه ساخت‌وساز مترو بر عهده دولت است و دولت به‌عنوان يك تكليف قانوني، مكلف است در احداث مترو مشاركت كند. درصورت تأمين اعتبار مورد نياز از سوي دولت، اين اطمينان داده مي‌شود كه قول مديريت شهري در ارتباط با اتمام خطوط در حال ساخت مترو در موعد مقرر عملي شود.

کد خبر 298335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha