همشهری آنلاین: نوجوانان کشتی‌گیر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در هند صاحب ۹ مدال رنگارنگ شدند.

‌‌‌wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در کشتی آزاد و در وزن 100 کیلوگرم نعیم حسن‌زاده در دور نخست با نتیجه 10 بر 0 کشتی‌گیر ژاپنی را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 11 بر 1 از سد حریف ازبک گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. حسن‌زاده در این دیدار نیز با نتیجه 11 بر 4 کشتی‌گیر کشور میزبان را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 85 کیلوگرم ابوالفضل هاشم‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دورهای دوم و سوم به ترتیب حریفانی از کشورهای سریلانکا و قزاقستان را با نتایج 10 بر 0 و 11 بر 0 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک با نتیجه 7 بر 6 مغلوب حریف هندی شد و به مدال نقره رسید.

در کشتی فرنگی و در وزن 42 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم با نتیجه 9 بر 0 کشتی‌گیر تایلندي را شکست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 7 بر 0 از سد حریف ازبکستانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل حریفي از کره شمالی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 46 کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 کشتی گیر ازبکستانی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 3 بر 1 از سد حریف قزاق گذشت و به دیدار فینال رسید. رضایی در این دیدار مقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 5 بر 1 شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.


در وزن 50 کیلوگرم محمدرضا مختاری در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 مغلوب حریف قزاقستانی شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، مختاری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز دوم این رقابت‌ها و در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی، امین کاویانی‌نژاد در مسابقه نخست خود با نتیجه 8 بر 0 کشتی‌گیری از قرقیزستان را شکست داد و در دور دوم 12 بر 0 کشتی‌گیر هندی را مغلوب کرده و در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر 3 از سد حریفی از کره جنوبی گذشت تا به دیدار پایانی این وزن راه یابد. وی در این دیدار مقابل حریفی از قرقیزستان ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید.


در وزن 63 کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم 10 بر 0 از سد حریف هندی گذشت و در دور سوم نیز با نتیجه 15 بر 2 کشتی‌گیر قرقیز را مغلوب کرد و به دیدار فینال رسید. رستمی در دیدار فینال با نتیجه 8 بر 6 مغلوب کشتی‌گیر قزاقستانی شد و به مدال نقره بسنده کرد.


در وزن 54 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه 8 بر 0 کشتی‌گیری از چین تایپه را مغلوب کرد و در دور دوم با نتیجه 5 بر 0 از سد حریف تاجیکستانی گذشت، اما در دور سوم مقابل حریف نامدار کره شمالی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار 9 بر 0 از سد حریف هندی گذشته و صاحب مدال برنز شد.


در کشتی آزاد و در وزن 69 کیلوگرم مجتبی اصغری پس از استراحت در دور نخست، در دورهای دوم و سوم به ترتیب کشتی‌گیرانی از هند و مغولستان را با نتایج 5 بر 4 و 4 بر 1 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.


در وزن 76 کیلوگرم نیز حامد منافیان در دور اول با نتیجه 11 بر 0 کشتی‌گیر قرقیزستانی را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر 0 از سد حریف ژاپنی گذشت و به دیدار فینال رسید. منافیان در دیدار فینال با نتیجه 10 بر 2 مغلوب حریف هندی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

کد خبر 297908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha