همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، پذیرش دانشجو در حدود ۱۶۰ رشته تحصیلی مراکز مختلف آموزش عالی کشور به دلیل عدم تناسب امکانات و دارا نبودن شرایط لازم متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد فرهادی در حاشيه همایش ملی خیرین آموزش عالی کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در طرح ساماندهی آموزش عالی؛ کیفیت، نیاز و ضرورت وجود رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی بررسی می‌شود و تعیین ظرفیت‌ها نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به سرعت پیش می‌رود، اظهار کرد: تا پایان امسال حدود 600 رشته تحصیلی باید مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد.

به گفته فرهادی؛ از این تعداد، 300 رشته در حوزه علوم انسانی است که از طریق شورای تحول علوم انسانی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین ظرفیت‌های پذیرش و مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و آزاد هم در شورای گسترش آموزش عالی تعیین و مشخص شده است.

فرهادی گفت: ظرفیت پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد در هر رشته به شرط آنکه این مراکز شرایط تاسیس و دایر بودن دوره و حداقل امکانات از قبیل فضا و استاد مورد نیاز را داشته باشند، 20 نفر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این ارزیابی در حال انجام است و هر هفته گروه‌های مربوطه با جدیت و سرعت در حال کار هستند و تا کنون تعداد بسیاری از این رشته‌ها در شورای گسترش آموزش عالي تایید شده و تعدادی هم متوقف شده است تا سطح خود را از نظر امکانات و شرایط به وضعیت مناسب برسانند.

وی ظرفیت پذیرش در مقطع دکترا را نیز بین پنج تا هفت نفر در هر دوره عنوان و اضافه کرد: این موضوع از امسال در جریان پذیرش دانشجو رعایت می‌شود ضمن آنکه پیش از این هم، این قوانین و مباحث وجود داشت اما رعایت نمی‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال تطبیق رشته‌ها و ظرفیت‌ها هستیم و مراکزی که شرایط دارا بودن رشته و ظرفیت تعداد دانشجوی موجود را ندارند، نسبت به انتقال رشته‌ها و یا ارتقاء سطح و وضعیت این مراکز اقدام می‌شود.

کد خبر 297851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha