پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی مجلس امروز در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم آغاز شد.

خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این جلسه براساس تبصره 2 ماده 15 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری هئیت رئیسه مجلس خبرگان موظف است در فاصله دو اجلاس عادی حداقل در ماه قبل از اجلاس رسمی یک جلسه با حضوراعضای هیئت رئیسه ، 5 تن از خبرگان با تشخیص هیئت رئیسه و روسای 6 کمیسیون و یک نماینده به انتخاب هر کمیسیون 6 گانه برای بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم کشور و منطقه ای و ایجاد هماهنگی و تنظیم کمیسیون ها تشکیل وگزارش جلسه را در اولین جلسه خبرگان مطرح کنند.

آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در این جلسه با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور تجمل گرایی به ویژه در جشن ها و همایش ها را از مصادیق تحقق این شعار دانست و گفت: امروز مراجع و علما نسبت به مسائل حجاب و عفاف حساسیت ویژه دارند و باید دولتمردان برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال به همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود: این همدلی و همزبانی باید دو طرفه باشد هم دولت با ملت و هم ملت با دولت همدل و همزبانی باشد.

آیت الله یزدی با اشاره به جنایات تکفیری ها درمنطقه گفت: تکفیری ها ساخته و پرداخته دست استکبار و رژیم صهیونیستی هستند و متاسفانه اقدامات وحشیانه این گروههای تروریستی به نام اسلام انجام می شود و این در حالی است که هیچ بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود:هدف از تشکیل چنین گروههایی در منطقه ایجاد اختلاف بین مسلمانان و تامین امنیت برای اسرائیل و به خطر انداختن امنیت کشورهای اسلامی ارزیابی کرد .

آیت الله یزدی حمله وحشیانه رژیم آل سعود به ملت مظلوم یمن را محکوم و غیر قابل قبول توصیف کرد و افزود: متاسفانه این جنایات با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد .

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کشور های مدعی مبارزه با داعش گفت: ما مطلع هستیم کشورهایی که ادعای مبارزه با داعش را دارند به این جانیان بی رحم کمک می کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر بهره مندی از فیوضات این ماه تاکید کرد و افزود: ما با افطاری های تشریفاتی دستگاههای دولتی مخالفیم و باید افطاری های ساده را ترویج کنیم .

پس از سخنرانی آیت الله یزدی جلسه به صورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.

کد خبر 297802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha