پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرویز اسماعیلی در یادداشتی در وبلاگ خود در خبرآنلاین نوشت: «... لااقل در حوزه دین اگر کارشناس نداریم، بهتر است برنامه نسازیم. اگر بلد نیستیم، نظر ندهیم. بیش از خدا هم، نگران دین خدا نباشیم».

یکم. رادیو در مسیر روشن است. کارشناس مذهبی ویژگی‌های «خانواده مهدوی» را، از جمله با این عبارات شرح می‌‎دهد:

«خانواده‌ای که هر کاری می‌خواهد بکند، ببیند آقا چه می‌پسندد ... باید همه کارها فقط به عشق آقا باشد ... اگر خانم در آشپزخانه است، برای آقا آشپزی کند ... تغذیه آرمانی مهیا کند، غذایی که آقا دوست دارد ... طوری غذا بخورد که آقا دوست دارد ... بچه‌اش به رشته‌ای برود که آقا دوست دارد».

دوم. مهمترین ماموریت قیام مهدی موعود در آیات و روایات، برپایی عدل و برچینی ظلم است؛ و بنا نهادن حکومت مستضعفین که «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین». او با گلبانگ محمدی (ص) مردم را به دین راستین (در برابر دین‌های دروغین و دینداران مدعی) فرا می‌خواند. می‌آید تا «مردم را از فقر و رنج و ظلم برهاند ... و بار از دوش مردمان زمین بنهد». او همان کسی است که «حکومت جباران و مستکبران و نفوذ سیاسی منافقان و خائنان به دین را نابود می‌کند». با آمدن او «کینه از دل‌ها می‌رود و همه بلاد را آسایش و امنیت فرا می‌گیرد.» (ماخذ از بحارالانوار)

سوم. علی (ع) در خطبه 127 نهج‌البلاغه هشدار می‌دهد: «به درستی که درباره من دو گروه به هلاکت رسند. دوستداران تندرویی که حق را زیر پا نهند و دشمن کینه‌توزی که به غیر حق کشانده شود». در کلام او «حق» و سپس «عقل» معیار ایمان است.

باورهای یک کودک

چهارم. مردم فطرتاً طالب حق‌اند و خدا به آنها عقل داده است. برادر من! ماموریت امام زمان (عج) ساده است؛ رهایی دین و مردم از "آدم بدا". آتش به باورهای نسل‌مان نکشیم. «آقا» به آشپزخانه و نوع خورش ما و رشته تحصیلی فرزندمان چه کار دارد؟ چرا اهل بیت (ع) را به قدر فهم خود کوچک می‌کنیم؟!

پنجم. نافی زحمات رسانه نیستم. اما به عنوان یک بچه مسلمان فکر می‌کنم؛ لااقل در حوزه دین اگر کارشناس نداریم، بهتر است برنامه نسازیم. اگر بلد نیستیم، نظر ندهیم. بیش از خدا هم، نگران دین خدا نباشیم. قرآن را که فرموده خودش حفظ می‌کند و چراغ ائمه هدی را نیز؛ ایزد برافروخته است و خاموشی نمی‌پذیرد.

کد خبر 297769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha