همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر نتوانیم شرایط حضور بانوان در مسابقاتی که میزبان لیگ جهانی هستیم را فراهم کنیم از میزبانی رویدادهای آینده محروم خواهیم شد.

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه همایش نواب رییس بانوان و پیشکسوتان والیبال درباره حضور بانوان در سالن‌های والیبال در زمان میزبانی ایران در لیگ جهانی، اظها‌ر کرد: موضوع اصلی این است که دستگاه‌های مختلف در این موضوع نقش دارند. وزارت کشور اصلی‌ترین مسئولیت را بر عهده دارد که جلسات متعددی نیز در این زمینه و بین مسئولان مختلف صورت گرفته است. طبیعتا ما منتظر ابلاغیه هستیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و دغدغه‌های داخلی را در این موضوع لحاظ کنیم. موضوع فقط ابلاغ این مساله و این مجوز از سوی وزارت ورزش و جوانان نیست و مسئولیت اصلی بر عهده وزارت کشور است. راهکارهای لازم تا چند روز آینده صورت می‌گیرد و امیدوارم که هر کسی وظایف خود را انجام دهد. تلاش ما این است که با در نظر گرفتن ملاحظات بین‌المللی و حفظ حرمت ها و موازین شرعی داخلی میزبانی لیگ جهانی را انجام دهیم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: یکی از بحث هایی که در این رابطه وجود دارد این است که در صورتی که ما نتوانیم در مسابقات لیگ جهانی بانوان را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم از میزبانی رویدادهای مهم محروم خواهیم شد و تمام تلاشمان بر این است که این اتفاقات رخ ندهد.

داورزنی در مورد نتایج تیم ملی والیبال در چهار بازی نخست خود در لیگ جهانی خاطر‌ نشان کرد: همان طور که می دانید مسابقات لیگ جهانی هدف نیست و هر تیم در مرحله مقدماتی 12 بازی انجام می‌دهد که این دوازده بازی برای رسیدن به هدف دیگر به تیم‌ها کمک می‌کند. هر چهار سال یک بار ما رویدادهای مهمی به مانند المپیک و قهرمانی جهان را در والیبال داریم و به همین دلیل هدف بزرگتری از لیگ جهانی پیش روی ماست.

او در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: قدرت‌های بزرگ از مسابقات لیگ جهانی برای رسیدن به اهداف بعدی خود استفاده می‌کنند. سال گذشته نیز ما همین وضعیت را داشتیم و با باخت‌های خارج از خانه لیگ جهانی را آغاز کردیم. عملکرد بچه‌ها تا به الان خوب بوده است و من تعجب می‌کنم که چرا برخی می‌گویند چرا ما باختیم. من مطمئن هستم که هم گروههای ایران در مسیرهای بعدی قطعا برابر ما شکست خواهند خورد چرا که تیم ما رو به رشد است.

رییس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که باید به جوانان فرصت حضور در مسابقات مهم را داد، تصریح کرد: ما باید فرصت را به جوانان بدهیم و نباید از باخت بترسیم. فلسفه لیگ جهانی این است که تیم‌ها در شرایط سخت قرار بگیرند و بتوانند به رشد برسند. من نمی‌توانم بازی پنج گیمه برابر لهستان را باخت محسوب کنم. هر چند که ما همه دوست داریم تیم ببرد و قهرمان شود اما باید به سطح مسابقات نیز توجه داشته باشیم. باید به تک تک بازیکنان‌مان فرصت دهیم تا تجربه حضور در بالاترین سطح مسابقات والیبال را به دست بیاورند. ما شاهد بودیم که در بازی‌های گذشته جوانی به مانند معنوی نژاد در تیم حضور داشت و عملکرد خوبی هم از خود نشان داد. در مجموع باید بگویم که از عملکرد تیم ‌ملی راضی هستم.

داورزنی درباره والیبال بانوان نیز گفت: ما از خودمان در حوزه بانوان انتظارات بیشتری داریم تا بتوانیم گام‌های بعدی بهتری را برداریم. نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند و آنها توقع دارند که همان طوری که برای والیبال مردان سرمایه‌گذاری می‌کنیم برای آنها هم هزینه کنیم تا امکان رشد آنها فراهم شود و در میادین بین‌المللی قدرتمند عمل کنند. وقتی ما پیشرفت والیبال مردان را می‌بینیم و آن را با وضعیت بانوان مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در برنامه‌ها اشکالاتی وجود دارد. بحثی هم که امروز در نشست نواب رئیس بانوان مطرح شد این بود که نقاط ضعف را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنیم. در بحث زیر ساختها و استعدادیابی باید گام‌های جدی‌تری برداریم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه خاطر‌ نشان کرد: طبیعتا بر‌نامه‌ریزی که در استعدادیابی پسران صورت گرفته است با برنامه تدوینی برای دختران باید متفاوت باشد. این مشکل همیشه وجود داشته که ما استعدادیابی در بخش دختران را از سنین 14 سالگی آغاز می‌کنیم در صورتی که این کار باید در سن 9 یا 10 سالگی صورت بگیرد که این باعث می‌شود دختران ما در دنیای والیبال توانمندی بهتری داشته باشند. این بر‌نامه‌ریزی‌ها تجربه دنیاست و کشورهای شرق آسیا از همین سنین استعدادیابی را شروع می‌کنند. این مشکل نه تنها در والیبال بانوان،‌ بلکه در دیگر رشته‌ها‌ی ورزشی و در حوزه بانوان وجود داشته که برنامه انجام شده در پسران را نیز در دختران انجام می‌دهند. ما در والیبال بانوان به دنبال این هستیم که انتظارات مردم را در این بخش برآورده کنیم و بر همین اساس باید در استعدادیابی کار جدی‌تری را انجام دهیم. با برنامه‌های پنج ساله و 10 ساله ای که در نظر داریم قطعا این اتفاق رخ می‌دهد، اما ما در این راه به همدلی بیشتری نیاز داریم.

او با تاکید بر این که استعدادهای خوبی در والیبال بانوان وجود دارد، بیا‌ن‌ کرد: باید بگویم که ما در والیبال بانوان در جا زده‌ایم و باید بپذیریم که نقطه ضعف‌هایی وجود دارد و باید برطرف شود. اگر بخواهیم بهانه بیاوریم به جایی نخواهیم رسید. مسیر حرکتی بانوان باید با شروع مثبت، خوب و مبتنی بر هدفی مشخص باشد. در مسیر اجرایی کردن برنامه‌ها باید ارزیابی لازم صورت بگیرد تا اگر انحرافی وجود داشت برطرف شود. من این را می بینم که در کشور ما استعدادهای خوبی در والیبال بانوان وجود دارد اما به دلیل این که نگاه‌مان در این بخش به مانند پسران بوده ما به این نقطه رسیده‌ایم. باید این اختلاف را برطرف کنیم و من مطمئن هستم که با توجه به استعداد و توانمندی که در دختران ما وجود دارد ما با سرمایه‌گذاری خوب می‌توانیم به یکی از قدرت‌های والیبال بانوان تبدیل شویم.

کد خبر 297736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha