جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همایش تجلیل از جوانان شهر تهران با حضور شهردار پایتخت در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف در اين همايش كه با حضور جمعي از پيشكسوتان و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: شالوده انقلاب اسلامي و بيانات حضرت امام(ره) با تأكيد بر وحدت، مردمي بودن و جوانگرايي استوار شده است. به گفته وي، زماني در كشور مي‌توانيم پيشرفت كنيم كه مديريت كشور به‌دست جوانان پخته، باتجربه، عالم و دانشمند باشد. شهردار تهران با تأكيد بر رسيدگي به امور محرومان تصريح كرد:

خدا را شاهد مي‌گيرم و شايد دوستان و همكاران من هم بدانند كه رسيدگي به محرومان، كارتن‌خواب‌ها، امور مربوط به كودكان كار و به‌طور كلي افرادي كه به هر دليلي كانون گرم خانواده خود را ترك كرده‌اند يا شايد خانواده‌اي نداشته باشند يا به هر دليلي آنها از خانواده باز مانده باشند، از دغدغه‌هاي جدي هر روز و هر شب ماست. قاليباف ادامه داد:

هر هفته بنده زمان مشخصي را اختصاص داده‌ام و متمركز بر بحث‌هاي مذكور هستم تا محرومان را سامان دهيم. وي با تأكيد بر اينكه تمامي اين افراد را بچه‌هاي خودمان مي‌دانيم، خاطرنشان كرد: اگرچه قانون ممكن است وظيفه‌اي براي ما به‌عنوان شهردار و شهرداري قائل نشده باشد، اما همه ما انسان و مسلمان هستيم. شهردار تهران در ادامه گفت: بنده نسبت به يكايك اين افراد احساس پدري دارم و درخصوص رفع مشكلات‌شان اقدام مي‌كنم.

  • منتظر واقعي

قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد حضرت امام خميني(ره) به‌عنوان يكي از منتظران واقعي گفت: اگر امروز همه ما افتخار داريم كه استقلال و آزادي داريم اين امر را مديون اين مرد بزرگ هستيم. شهردار تهران با بيان اينكه امام خميني(ره) يك صالح مصلح بود، گفت: آن مرد بزرگ در راه خدا گام‌برداشته و براي خدا مبارزه كرد و توانست در مسير اين خودساختگي، جامعه را هم بسازد. قاليباف در ادامه تصريح كرد: وقتي به اين انقلاب نگاه مي‌كنيم و مي‌گوييم انقلاب ما زمينه ساز حكومت حضرت مهدي(عج) است در حقيقت در آن مسير است و ما نيز ان‌شاء الله يك منتظر واقعي هستيم. وي با تأكيد بر 3ويژگي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي انقلاب ما وحدت بوده است. در واقع وحدت و انسجام جامعه هميشه اساس كار بوده است. دومين ويژگي اين انقلاب كه پايه و اساس اين انقلاب هم به‌حساب مي‌آيد، مردمي بودن آن است. امام (ره) با مردم انقلاب را به پيروزي رساندند نه با تشكل و سازمان.

  • تحقق سند چشم‌انداز با جوانگرايي

شهردار تهران سپس به ويژگي ديگر انقلاب شكوهمند اسلامي پرداخت و گفت: سومين ويژگي اين انقلاب هم جوانگرايي آن بود، به‌طوري كه تداوم انقلاب هم با جوانان بوده است. شهردار پايتخت با بيان اينكه انقلاب اسلامي را جوانان به پيروزي رساندند، گفت: شك نكنيد كه مهم‌ترين دوران انقلاب ما بعداز پيروزي آن، دوران دفاع‌مقدس است كه آن دوران را هم جوانان اداره كردند. قاليباف ادامه داد: اگر مي‌بينيد كه امروز ما درحوزه علم و دانش توانستيم در سطح دنيا خودي نشان دهيم و در برنامه‌1404هم توانستيم سند چشم‌انداز را محقق كنيم، باز به بركت جوانان بوده است. وي با تأكيد بر اينكه متأسفم كه درعرصه‌هاي ديگر فرصت براي جوانان فراهم نيست، اظهارداشت: انقلاب اسلامي و بيانات حضرت امام(ره) با تأكيد بر وحدت، مردمي بودن و جوانگرايي به ثمر نشست و امروز هم مقام معظم رهبري هركجا آرزويي دارند، ماموريتي را بيان مي‌كنند و كاري دارند، مطالبه اين كار را از جوانان دارند.

قاليباف ادامه داد: مشكل ما اين است كه با توجه به اين خواسته و فرهنگي كه با آن انس گرفته‌ايم و تجربه كرده‌ايم اما متأسفانه در مراحل بعد اتفاقي نمي‌افتد كه فرصت براي جوانان فراهم شود. وي با بيان اينكه فكر نكنيد در گذشته مسير هميشه براي جوانان باز‌بوده است و چيزي را دو دستي تعارف جوانان كرده‌اند، گفت: هميشه مي‌گويند حق گرفتني است نه دادني. در اين راه مصمم باشيد و بدانيد زماني در كشور مي‌توانيم پيشرفت كنيم كه مديريت كشور به‌دست جوانان پخته، باتجربه، عالم و دانشمند باشد. دراين مراسم از خانم نشيوا گوينده پيشكسوت راديو نيز تقدير به عمل آمد. وي نيز بعد از دريافت لوح تقدير از شهردار تهران خواست تا در راستاي كمك به محرومان، كودكان كار و كارتن خواب‌ها 2سكه اهدايي به وي را خريداري كند كه قاليباف سكه‌ها را از وي خريد.

  • تجديد بيعت با بنيانگذار انقلاب اسلامي

كاركنان شهرداري با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره) با بنيانگذار انقلاب اسلامي تجديد بيعت كردند. شهردار تهران در اين مراسم گفت: خداوند را شاكريم كه توفيق اين سنت حسنه را هر سال نصيب ما و همكارانم در شهرداري تهران كرده و افتخار داريم هر سال در حرم مطهر امام راحل حضور يابيم و با امام (ره) و شهدا تجديد ميثاق كنيم. قاليباف تصريح كرد: امروز در كنار مزار شخصي با آرمان‌هاي وي تجديد بيعت مي‌كنيم كه يك منتظر واقعي و يك صالح مُصلح بود.

او فردي بود كه جز براي خدا گامي برنداشت و يك صالح واقعي بود كه توانست به‌عنوان يك منتظر واقعي، جامعه را به سمت اصلاح پيش ببرد و بزرگ‌ترين اصلاح قرن كه انقلاب اسلامي بود، به‌دست اين مرد الهي‌ رخ داد. قاليباف با بيان 3ويژگي شاخص امام خميني يعني وحدت گرايي در نظام اسلامي، مردم‌گرايي و جوانگرايي گفت: ما امروز بايد عرصه را براي مشاركت جوانان در توسعه و پيشرفت كشور آماده كنيم.

کد خبر 297227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha