همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام راحل سخنرانی کرد.

hassan khomeini

به گزارش خبرنگار ایسنا، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: در کلام امام خمینی (ره) در رابطه با شخصیت امام زمان (عج) بر دو ویژگی منحصر بفرد زندگی برادرانه و زمان تحقق عدالت تأکید شده است.

وی افزود: در کلام امام خمینی(ره) آمده است که در دوره حضرت صاحب‌الزمان (عج) عدالت به صورت کامل بسط پیدا می‌کند و در ‌آن دوره عدالت توسعه کامل می‌یابد.

وی با بیان این‌که هیچ کدام از پیامبران این توفیق را پیدا نکردند که عدالت را به صورت کامل بسط دهند و شرایط جامعه نیز به آنها اجازه چنین اقدامی را نمی‌داد،‌گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند و در روایات نیز آمده است، تنها در دوره امام زمان (عج) است که شاهد تحقق و توسعه عدالت به معنای کامل هستیم.

یادگار امام (ره) با بیان این‌که امام خمینی (ره) عدالت را در رفع انحرافات می‌دانند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند که عدالت انحراف را هم از عرصه عقل بشر و هم از عرصه فضای مادی بشر می‌زداید و هم انحراف را از جهت روحی برمی‌دارد. در همین راستا جامعه‌ای که با صاحب عصر هم‌جوش می‌شود دیگر جامعه‌ای منحرف نیست.

وی ادامه داد: این که در روایات داریم که حضور حضرت مهدی (عج) باعث می‌شود که علم تکامل یابد، منظور رفع انحرافاتی است که می‌تواند در عرصه تدبیر و استنتاج وجود داشته باشد.

تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) در ادامه دومین ویژگی حضرت ولی عصر (عج) در کلام امام خمینی (ره) را زندگی برادروارانه در زمان ظهور آن حضرت دانست و به حضور گروه‌های تروریستی و جنگ‌طلب در کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: امروز در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم که گروهی که سابقاً آنها را مرتجعین منطقه می‌خواندیم امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند و منطقه را به آشوب کشانده‌اند و برادری جامعه اسلامی را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که آنچه اینها با عنوان واژه‌های مختلف مقدس برای خود انتخاب کرده‌اند از آرمان مهدویت به دور است،‌ خاطرنشان کرد: آرمان مهدویت آرمان همدلی، برادری، برابری و آرمان با هم زیستن است. ما امروز نمی‌توانیم سخن بگوییم و از حوادثی که در عراق، سوریه، یمن و بحرین و دیگر مناطق اسلامی اتفاق افتاده و در حال اتفاق است خون گریه نکنیم.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی آبستن حوادث بسیار تلخی است که بی‌تردید نطفه نامقدس آن را کسانی گذاشته‌اند که نه تنها عشق و ارادتی نسبت به جامعه اسلامی ندارند بلکه سرشار از بغض و کینه هستند.

سیدحسن خمینی با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی در منطقه، خاطرنشان کرد: امروز گروهی در کنار گوش ما و در کشور همسایه‌مان نشسته و به اسم دین سر می‌برد و آتش می‌زند و چهره بدی از سیمای حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام را جلوه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، یادگار امام با تأکید بر لزوم وجود وحدت در جامعه، خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد هفته وحدت یکی از آرمانی‌ترین رشحات آن بود. امام خمینی(ره) آمدند تا کرامت اسلامی یکپارچه شود و برادروارانه اقوام و گروه‌های مختلف شیعه و سنی همراه و همدوش باشیم. اما امروز چه بلایی بر سر جامعه اسلامی آمده که گروهی خشن، نامقدس، غلط و بیراهه تمام تمدن اسلامی را مورد هدف خود قرار داده و این اقدام را نیز با نام پیامبر (ص) انجام می‌دهند.

تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) با تأکید بر این‌که انقلاب مردم و امام (ره) انقلاب برتر بود، گفت: پیام انقلاب اسلامی ایران به دنیا این بود که فردایی بهتر را زیر سایه امام زمان (عج) می‌سازیم و قرار است این پرچم را به دست کسی دهیم که عقل را در دنیای توسعه دهد. اما امروز می‌بینیم که کنار گوشمان گروهی تحت حمایت خارجی‌ها و در رأس آن صهیونیست‌ها چه فضایی برای جامعه اسلامی به وجود آورده‌اند. امروز به ‌گونه‌ای شده است که هر کس به اندازه اسلحه‌ای که در دست دارد فرماندهی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران سرزمین خمینی (ره) است و همه دنیا ملت ایران را آزموده‌اند، تصریح کرد: کسی چپ به این مملکت نگاه کند، ملت زیر سایه فرمانده کل قوا اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهد.

سیدحسن خمینی افزود: ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حفظ وجب به وجب خاک کشور و حفظ امنیتی که امروز در منطقه و حتی در جهان به همت دوستانمان وجود دارد را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهیم. روزی اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبری انقلاب و فرمانده کل قوا تصمیم بگیرند که اختلافات در همه سطوح برداشته شود یک‌کلام خواهیم شد.

وی در پایان با تأکید بر این‌که حضرت ولی عصر (عج) فضای جامعه انسانیت را خواهند ساخت، گفت: وجود امام زمان (عج) آینده بشریت را خواهد ساخت و اسلام آن بزرگوار اسلام رحمت، عطوفت و برادری است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم علاوه بر مقامات کشوری و لشکری ، جمع کثیری از عاشقان امام راحل و صدها خبرنگار و عکاس و تصویربردار و هزار میهمان خارجی از 45 کشور جهان حضور دارند.

- یک هزار میهمان خارجی از 45 کشور در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کرده‌اند.

- صدها خبرنگار و تصویربردار داخلی مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را پوشش می‌دهند.

- بیش از 80 خبرنگار، عکاس و تصویربردار خارجی از 26 رسانه خارجی و 17 کشور جهان در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) حاضر هستند.

کد خبر 297115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha