دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای ۱۶‌ماه آینده تمدید شد.

معلم و دانش آموز

هزينه بيمه طلايي به ازاي هر عضو خانواده فرهنگيان30هزار تومان است كه نيمي از اين مبلغ را دولت مي‌پردازد. به گفته معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش‌وپرورش قرارداد بيمه تكميلي فرهنگيان از اول خرداد امسال به 2صورت 4و ۱۲ ماهه با شركت آتيه‌سازان حافظ منعقد و ‌بسته شماره ۲ نيز به‌عنوان بسته نهايي بيمه تكميلي فرهنگيان انتخاب شده است.
به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش سيدمحمد بطحايي افزود: براي جلوگيري از افزايش حق بيمه مقرر شد بسته شماره 2با نرخ 30هزار تومان اجرا و از اين مبلغ نيمي توسط فرد و نيمي توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود. وي تغيير در روش پرداخت هزينه‌هاي بيمه‌شدگان فرهنگي، كاهش در مدت پرداخت هزينه‌ها به كمتر از 15روز، دسترسي آسان به مراكز طرف قرارداد و سرعت و دقت در پرداخت هزينه‌هاي درماني به بيمه‌شدگان در مراكز غيرطرف قرارداد را از مزاياي قرارداد جديد برشمرد.

  • انتقاد فرهنگيان

تمديد اين بيمه و تمجيد از مزاياي آن در حالي است كه در طول يك سال گذشته فرهنگيان همواره از وضعيت بيمه درمان تكميلي انتقاد داشتند و به جاي طلايي آن را «مسي» مي‌خواندند. فرهنگيان معتقدند گرچه هرماه حق بيمه طلايي به‌صورت مرتب از حقوق آنها كسر مي‌شود ولي شركت طرف قرارداد به اشكال گوناگون تعهدات خود را كاهش داده‌است.

اعتراض استفاده‌كنندگان از اين بيمه به طولاني بودن برگشت هزينه‌ها و پرداخت آن در ماه‌هاي بعد است. همچنين شركت طرف قرارداد آموزش و پرورش در مناطق محروم كشور تنها با برخي مراكز درماني قرارداد دارد كه فرهنگيان اين مناطق را دچار مشكل كرده‌بود. افزايش تعرفه‌هاي پزشكي در سال 93موجب شد تا سطح خدمات رساني بيمه آتيه سازان حافظ به فرهنگيان كاهش پيدا كند. براساس تازه‌ترين آمار‌ها در دوره جديد بالغ بر يك ميليون و 600هزار نفر از فرهنگيان از خدمات بيمه تكميلي آتيه استفاده خواهند كرد.

کد خبر 296891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha