با وجود ارسال پرونده برخی شرکت‌های لبنی متخلف به سازمان تعزیرات و اخطار و جریمه متخلفین، گرانفروشی لبنیات ادامه دارد.

مغازه

معاون وزير صنعت و رئيس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حالي از ارسال پرونده شركت‌هاي لبني متخلف به تعزيرات و برخورد با گرانفروشان و كم فروشان اين صنعت خبر داد كه تاخت و تاز صنايع لبني در ريل گرانفروشي و تكرار تخلفات ادامه دارد.

محمود نوايي با اعلام ممنوعيت افزايش قيمت همه كالاهاي صنعتي و مواد غذايي بدون مجوز كارگروه تنظيم بازار و پس از بخشنامه معاون اول رئيس‌جمهوري افزود: براساس اين ابلاغيه با هر نوع گرانفروشي لبنيات و ساير كالاهاي اساسي و محصولات صنعتي برخورد مي‌شود چرا كه هنوز كارگروه تنظيم بازار با هيچ‌يك از درخواست‌هاي تشكل‌ها براي افزايش قيمت موافقت نكرده است. وي با رد بازدارنده نبودن برخوردهاي تعزيراتي و تكرار تخلفات گرانفروشي و كم‌فروشي در شركت‌هاي لبني افزود:

برخوردهاي قاطعي با برخي توليد‌كنندگان متخلف لبنيات صورت گرفته و پرونده اين تخلفات به سازمان تعزيرات ارسال شده است اما هنوز رأي نهايي صادر و اين برخوردها رسانه‌اي نشده است. اين ديدگاه معاون وزير صنعت در حالي است كه قيمت انواع لبنيات كه طي سال گذشته در چندين مرحله افزايش پيدا كرده بود، امسال نيز با گراني شير كم‌چرب و پرچرب‌ توسط برخي برند‌ها ادامه يافت كه منجر به اخطار سازمان حمايت به اين توليد‌كنندگان براي بازگشت قيمت‌ها شد. محمد فربد، عضو انجمن صنفي صنايع لبني نيز با بيان اينكه پرونده كارخانه‌هاي متخلف در سازمان حمايت مصرف‌كنندگان تشكيل شده است به ايسنا گفت: برخي از برندهاي مطرح لبنيات از سوي اين سازمان اخطار گرفته‌اند.

کد خبر 296858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha