یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آلمانی موفق به ساخت داروی جدیدی شدند که با سوزاندن چربی به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند. این دارو با ترغیب تولید چربی قهوه‌ای و تولید کمتر چربی ناسالم سفید در بدن عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی هلث، این دارو در آزمایش‌های اولیه نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داده است و در صورتی که بی‌خطری این دارو در آزمایش‌های بالینی تایید شود، از این دارو می‌توان برای سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری استفاده کرد.

این دارو با ترغیب تولید چربی قهوه‌ای و تولید کمتر چربی ناسالم سفید عمل می‌کند. چربی سفید، کالری را جذب می‌کند و آنها را در شکم، پهلو و ران ذخیره می‌کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

میزان چربی قهوه‌ای که کالری را می‌سوزاند و برای بدن گرما تولید می‌کند در بدن بزرگسالان اندک است.

محققان دانشگاه بن آلمان متوجه شدند که یک آنزیم خاص به نام soluble guanylate cyclase، سبب می‌شود که غذا بیشتر به چربی قهوه‌ای و کمتر به چربی سفید تبدیل شود.

حدود 90 درصد چربی بدن یک فرد بزرگسال از نوع چربی ناسالم سفید است. اما نوزادان و کودکان دارای مقادیر زیادی چربی قهوه‌ای هستند که آنها را گرم نگاه می‌دارد و بزرگسالانی که چربی قهوه‌ای بیشتری دارند، لاغرتر هستند.

کد خبر 296841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha