همشهری آنلاین: رئیس شورای رقابت از ارسال نامه این شورا به رئیس مجلس برای تعیین تکلیف مرجع قیمت‌گذاری خودرو خبرداد.

مهر نوشت: رضا شیوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که این شورا آیا رایزنی‌هایی را با مجلس درباره تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام داده است؟ گفت: رایزنی خاصی در این خصوص نیاز نیست اما شورای رقابت نامه ای را به رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع ابهام تعیین مرجع قیمت‌گذاری خودرو ارسال کرده است، بنابراین مرجع قیمت‌گذاری خودرو به زودی مشخص می شود.

وی درباره حضور خودروسازان چینی در بازار ایران گفت: متاسفانه سهم بازار این خودروها در کشورمان روز به روز در حال افزایش است، ضمن اینکه به خودروسازان داخلی توصیه شده است که تلاش کنند کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و طرح‌های جدید خودرو به بازار ارایه کنند، زیرا چینی‌ها در حال ساخت خودروهایی هستند که از نظر ظاهری مطلوب است و مشتریان علاقه‌مند به آنها می‌شوند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کیفیت خودروهای چینی هنوز به پای خودروهای ایران نرسیده است، بیان کرد: هر چه تنوع خودروهای ایرانی بیشتر باشد و کیفیت آنها بهتر باشد، سهم بیشتری از بازار از آن خود خواهند کرد.

  • وارد قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نمی‌شویم

وی در پاسخ به این سئوال که آیا وارد قیمت‌گذاری خودروهای خارجی هم خواهید شد؟ گفت: شورای رقابت برنامه ای در این زمینه ندارد و قرار نیست درباره قیمت‌گذاری خودروهای خارجی تصمیم بگیرد.

شیوا با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی فعلا رقابتی است، افزود: در صورتی که در تیرماه توافق هسته ای صورت گیرد، تمامی بازارها از آن متاثر خواهند شد و صنعت خودرو که یکی از بزرگترین صنایع داخلی کشور است، از این مذاکرات اثر خواهد دید به نحوی که با رفع مشکل نقل و انتقال پول، بسیاری از قطعات از کشورهای پیشرفته وارد ایران خواهد شد.

رئیس شورای رقابت از حضور خودروسازان خارجی پس از توافق هسته ای و همچنین سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی پس از رفع تحریم‌ها خبرداد و گفت: این امر در وضعیت بهبود خودرو تاثیرگذار است.

  • تشکیل کمیته بانک و بیمه در شورای رقابت

وی از تشکیل کمیته بانک و بیمه در شورای رقابت خبرداد و گفت: کمیته بیمه هم اکنون تشکیل شده است، همچنین به زودی کمیته بانک هم در این شورا تشکیل خواهد شد.

  • آخرین وضعیت بررسی رانت 650 میلیون یورویی

شیوا درباره تعیین تکلیف پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یوروی هم اظهارداشت: کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده و چندین جلسه با افرادی که در این خصوص درگیر هستند، برگزار شده است، البته به زودی این پرونده در صحن علنی شورای رقابت بررسی خواهد شد.

کد خبر 296827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha