وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت استفاده از قطعات با کیفیت در تولید خودرو گفت: باید از ورود قطعات بی کیفیت به منظور ساخت خودرو جلوگیری کرد.

مهر نوشت: ساسان قربانی در خصوص جزئیات جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در اين نشست گزارش كاملي درخصوص عملكرد و اهداف كيفي صنعت خودرو ارائه شد كه براساس نظرسنجي مستقيم از خريداران خودرو صورت گرفته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو افزود: این گزارش به مباحثي چون كيفيت فروش، خدمات پس از فروش، كيفيت محصول، تعداد ايرادهاي اعلام شده توسط خريداران، رتبه بندي نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش اشاره دارد.

وی تصریح کرد: شاخص هاي توسعه و كيفيت محصول، فرايندهاي فروش و خدمات پس از فروش و پايش رضايتمندي مصرف كننده از جمله عواملي است كه بايد مورد توجه خودروسازان قرار گيرد.

به گفته سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو، در ادامه اين جلسه نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر استفاده خودروسازان از قطعات با كيفيت داخلي تاکید داشت که بايد از ورود قطعات بي كيفيت خارجي در صنعت خودروسازي جلوگيري كرد و فرهنگ پاسخگويي به مشتري را به عنوان يك الگوي رفتاري در جامعه رواج داد.

همچنین در این نشست نیره پيروزبخت، رئيس سازمان ملي استاندارد ايران هم در اين جلسه با اشاره به اينكه تكميل آزمايشگاه‌هاي مربوط به تست خودرو و قطعات در برنامه‌هاي اين سازمان قرار دارد، خاطر نشان كرد: تجديد نظر در استانداردها و بروزرساني آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اجراي برنامه‌هاي اعلام شده از سوي خودروسازان در زمان‌هاي تعيين شده، گفت: سرعت اجراي برنامه‌ها بايد مد نظر مسئولان بخش خودرو باشد.

حاضران در اين جلسه همچنين درخصوص بيانات رئيس جمهور درمراسم گراميداشت روز صنعت و معدن درباره ارتقاء كيفيت خودروهاي داخلي و حضور شركت‌هاي خارجي به شرط ورود تكنولوژي روز و مشاركت در سرمايه گذاري و تأمين سرمايه در گردش مورد نياز خودروسازان توسط بانكها براساس اولويت بندي شركت‌ها، مطالبي را بيان كردند.

 

کد خبر 264711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha