یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

یک مقام ارشد نظامی با انتقاد از عدم‌حفظ شأن و منزلت سربازی از سوی برخی مسئولان، هشدارهای چندباره رهبر معظم انقلاب در این موضوع را به آنها یادآوری کرد.

خدمت سربازی

در شرايطي كه اين روزها مهم‌ترين خبرهاي مرتبط با حوزه نظام‌وظيفه مربوط به خريد جريمه غيبت سربازي مي‌شود، برگزاري جشنواره سرباز جوان باعث شد آنهايي كه هم‌اكنون در حال سپري كردن اين دوره هستند، مورد توجه قرار بگيرند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح در اين جشنواره از هشدارهاي مكرر مقام معظم رهبري در ماه‌هاي اخير درخصوص حفظ شأن سربازي خبر داد و گفت: «مقام معظم رهبري در سنوات گذشته و خصوصا در ماه‌هاي اخير چندمرتبه در ارتباط با حفظ شأن سربازي به ما و ساير دستگاه‌ها هشدارهايي دادند و از اين‌رو كميته‌اي در ستادكل نيروهاي مسلح تشكيل شده است.»

سردار جزايري با اشاره به نقش اساسي و حياتي سربازان در ساختار نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: به‌رغم نقش حياتي سربازان بايد اذعان داشت كه متأسفانه دستگاه‌هاي كشوري و لشكري آنطور كه بايد‌ شأن و منزلت سرباز و سربازي را پاس نمي‌دارند و قطعاً اين نقص بايد برطرف شود.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اينكه در ماه‌هاي آينده شاهد ارتقاي وضعيت كنوني جامعه سربازي و‌ شأن و منزلت سربازان باشيم، افزود: اگر سربازان ما در جنگ تحميلي حضور نداشتند قطعا عاقبت جنگ به نحو ديگري رقم مي‌خورد. انقلاب ما خاري در چشم دشمنان است. حقيقت اين است كه رژيم سلطه و ابرقدرت‌هاي جهان با انقلاب اسلامي در چالش هستند و اين نظام را برنتافته و به‌دنبال نابودي انقلاب ما هستند. در اين شرايط ويژه، سربازان مهم‌ترين سنگربانان واقعي كشور ما هستند.

سردار جزايري با تاكيد براينكه شرايط امروز، مرز روشن حق و باطل است، گفت: در شرايطي كه دشمن در عرصه‌هاي مختلف به جامعه ما مي‌تازد بايد در تمام عرصه‌هاي اجتماعي، سياسي، دفاعي و غيره كاملا مقتدر باشيم و درحالي‌كه مسئولان كشورهاي بيگانه علنا كشور ما را تهديد نظامي مي‌كنند چاره‌اي جز به‌وجود آوردن نيروي نظامي مقتدر و رو به جلو نداريم.

  • هشدار مكرر

اما اين تنها سردار جزايري نبود كه از توصيه‌هاي مقام معظم رهبري درباره سربازان گفت. فرمانده نيروي انتظامي نيز به تأكيدات ايشان براي برداشتن گام‌هاي بيشتري در جهت افزايش‌ شأن و منزلت سربازان اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري تكاليف بزرگي به‌عهده فرماندهان گذاشته‌اند تا به امور فرهنگي، فراغت، توانمندسازي، تكريم و افزايش منزلت سربازان پرداخته شود چرا كه اگر بخواهيم جوان جايگاه اصلي خود را دريابد بايد به اين فرامين جامه عمل بپوشانيم و از نظرات، پيشنهادها و ابتكارات جوانان به بهترين وجه استفاده كنيم. سردار اشتري در اين مراسم كه با نام «جشنواره حضرت علي‌اكبر(ع)» نيز شناخته مي‌شود با تاكيد بر اينكه امروز بخش اعظمي از بنيه دفاعي ايران را سربازان تشكيل مي‌دهند، افزود: آنها بالاترين سرمايه يك سازمان به شمار مي‌آيند و از نظر كمي و كيفي در جايگاه بلند و رفيعي در سازمان‌هاي نظامي و انتظامي قرار دارند.

  • مكمل امور تربيتي

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش هم در اين همايش، هر چند دوره سربازي را مكمل امور تربيتي دانست اما تاييد كرد كه سربازي از چشم جوانان افتاده است و گفت: اين موضوع بايد كارشناسي شده و كارهاي فرهنگي، علمي و جدي در اين حوزه صورت گيرد. محمود گلزاري با طرح اين پرسش كه چرا سربازي از چشم جوانان افتاده، گفت: سربازي دوران خوب، سازنده، اخلاقي، معنوي و علمي است كه مي‌تواند از بسياري جهات نارسايي‌هاي خانواده و تربيتي را برطرف كند. وي با اشاره به پديده نازپروردگي و شكنندگي در خانواده‌ها گفت: ضعف بچه‌ها به‌دليل زياده‌روي خانواده‌ها و تناقضاتي است كه در مدارس وجود دارد و با خدمت سربازي برطرف مي‌شود. با تلاش نيروهاي مسلح اين نارسايي بين جوانان برطرف شده و سربازي به‌عنوان مكمل امور تربيتي به شمار مي‌آيد.

  • كسر خدمت براي سربازان مخترع

فرمانده نيروي انتظامي گفت: براساس آنچه قانون مشخص كرده، جواناني كه اختراعات ثبت شده در سطح ملي داشته باشند و اختراعات آنها در سطح كشور تأثير‌گذار باشد از خدمت سربازي معاف مي‌شوند. البته آن دسته از جواناني كه سطح اختراع آنها پايين‌تر باشد و از سويي مشغول خدمت بوده و ابتكارات خوبي داشته باشند در سطح نيروهاي مسلح تشويق و بخشي از خدمت آنها بخشيده مي‌شود. جوانان سربازي هم كه در دوران سربازي اختراعي داشته‌اند شامل تخفيف سربازي خواهند شد.

کد خبر 296730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha