همشهری آنلاین: مدیرکل امور عتبات سازمان حج و زیارت از ارائه بسته‌های ۱۴ تا ۲۳ شبه به زائران کربلای معلی در ماه رمضان و برای نخستین‌بار خبر داد.

کربلا

به گزارش ایسنا، محسن نظافتی با اعلام خبر ارائه بسته‌هاي جديد سفر به كربلا در ماه رمضان گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و هماهنگی‌های انجام شده با طرف عراقی، زائران کربلای معلی می‌توانند امسال برای نخستین‌بار در ماه مبارک رمضان بجای هشت شب، در قالب بسته‌های 14 و 23 شبه به عتبات عالیات سفر کنند.

وی گفت: همچنین برخلاف سال‌های گذشته که اعزام زائران از نیمه ماه مبارک رمضان صورت می‌گرفت، امسال اعزام زائران از ابتدای ماه مبارک آغاز خواهد شد.

نظافتی درباره بسته‌های 14 شبه اعزام زائران تصریح کرد: در این طرح، زائران 11 شب را در کربلا و بقیه زمان خود را در نجف و کاظمین سپری خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به بسته‌های 23 شبه افزود: در این اعزام زائران 11 شب را در کربلا و 11 شب را در نجف و بقیه زمان خود را در کاظمین خواهند گذراند.

مدیرکل امور عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام مورد نیاز پزشک به عتبات عالیات نیز گفت: پزشکان زن و مرد در قالب استانداردهای موجود به همراه زائران به کربلا سفر خواهند کرد.

وی افزود: همچنین طبخ غذا، ارایه خدمات درمانی و غیره نیز برای مدت یادشده پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

نظافتی با تاکید بر اینکه اعزام زائران طبق روال بصورت زمینی و هوایی انجام خواهد گرفت، گفت: هزینه سفر بصورت زمینی یک میلیون و 590 تا یک میلیون و 685 هزار تومان برای بسته‌های 14 شبه و دو میلیون و 320 تا دو میلیون 470 هزار تومان برای بسته‌های 23 شبه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بسته‌های 14 شبه هوایی نیز رقم یک میلیون و 934 هزار تومان تا دو میلیون و 23 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

نظافتی افزود: برای 23 شبه هوایی نیز دو میلیون 660 هزار تا دو میلیون 810 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همچنین برخلاف سال‌های گذشته که مردم برای اعزام منتظر قرعه‌کشی سازمان بودند، امسال مراسم قرعه‌کشی حذف و تمامی ثبت‌نام کنندگان می توانند برای سفر به کربلا پس از انجام مراحل ثبت‌نام در سایت سازمان به کربلا سفر کنند.

نظافتی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مردم می‌توانند ظرف چند روز آینده بر اساس دستورالعملی که اعلام خواهد شد، نام‌نویسی کنند.

کد خبر 296403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha