چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری امارات: سامی‌یوسف ویدئو کلیپ فارسی مادر را روی وب سایت رسمی‌اش قرار داد.

سامی‌یوسف خواننده ایرانی الاصل مقیم انگلستان که در این چند سال توانسته محبوبیت فراوانی در جهان اسلام کسب کند، از حدود یک سال پیش اعلام کرده بود که ویدئوی مادر را که در آن به زبان فارسی خوانده، منتشر خواهد کرد، اما هر بار به دلیلی، این موضوع به تعویق می افتاد.

او پیش از این، ترانه مادر را به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی اجرا کرده بود این ماجرا چند روز پس از قرار گرفتن تکذیبیه رسمی سامی‌یوسف درباره حضورش در شبکه 3 تلویزیون ایران، صورت گرفت در حالی که تلویزیون ایران این خبر را منتشر نکرده بود و صرفاً تعدادی از وب سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، خبر حضور سامی‌یوسف در برنامه کوله پشتی را مخابره کرده بودند و البته خبرهایشان هم، همراه با اشتباهاتی مثل ملیت مصری سامی‌یوسف منتشر شده بود.

سامی‌یوسف که همین چند روز پیش از سوی مجله تایم به عنوان بزرگترین ستاره موسیقی جهان اسلام معرفی شده، به شدت مورد توجه رسانه‌های معتبر جهان است و همواره سعی کرده چهره مثبتی از اسلام و مسلمانان در عرصه تعاملات جهانی ارائه کند.

او در گفت و گویی که 18 آگوست یعنی کمتر ازیک هفته پیش با خبرگزاری رویترز انجام داده، در این باره می‌گوید: از طرز فکری که برخی در غرب نسبت به اسلام دارند، متنفرم و بر این عقیده‌ام که موسیقی من بتواند در این زمینه مفید باشد. احساس می‌کنم که طرفدارانم، مرا آنگونه که هستم، می‌بینند نه نمادی از اسامه‌ بن لادن.

خبرگزاری رویترز او را ستاره‌ای معرفی می‌کند که با فروش بیش از دو میلیون نسخه از دو آلبومش، تاثیر و نفوذ بسیار زیادی در دنیای اسلام پیدا کرده است.

رویترز همچنین درباره او نوشته که این ستاره 27 ساله، در تهران متولد شده و از 3 سالگی به همراه والدینش به لندن کوچ کرده و در آنجا بزرگ شده است.

سامی‌یوسف در این گفت و گو همچنین درباره آلبوم جدیدش صحبت کرده که قرار است اواسط سال 2008 منتشر شود و در آن در کنار قطعاتی در ستایش پیامبر اسلام، آثار جدیدی درباره تبعات منفی جهانی‌سازی هم گنجانده خواهد شد که به نوعی باز کردن مسیر تازه‌ای در حرکت موسیقایی سامی‌یوسف محسوب می‌شود.

کد خبر 29632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز