چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: قرارداد 1896 میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی بین سازمان بنادر و کشتیرانی و 2شرکت خصوصی داخلی و خارجی امضاء شد.

در مراسمی با حضور خبرنگاران، قرارداد بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در بنادر کشور برای احداث پست اسکله اختصاصی 45 هزار تنی و کارخانه تصفیه و بسته بندی شکر خام با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن طی مدت کمتر از3 سال در بندر امام خمینی، امضاء شد.

بر اساس این قرارداد که 1896 میلیارد ریال (150 میلیون یورو و 800 میلیارد ریال) ارزش دارد شرکت شکر نوین خلیج فارس با مشارکت شرکت بی.ام.آ علاوه بر موارد مذکور ساخت یک انبار 50 هزار متر مربعی، نیروگاه 18 مگاواتی و تاسیسات و تجهیزات مکانیزه انتقال برق را بر عهده گرفته‌اند.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی با بیان اینکه با عملیاتی شدن این قرارداد، سالانه 2 میلیون تن به ظرفیت بندر امام خمینی افزوده می‌شود، گفت: با احداث اسکله اختصاصی امکان پهلو دهی کشتی با ظرفیت 45 هزار تن فراهم و 600 نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و با ساخت و بهره برداری از  واحد تصفیه شکر خام علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صدور محصولات این شرکت با نام خلیج فارس به کشورهای منطقه شامل عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای آسیای میانه فراهم می‌شود.

علی طاهری مطلق، با اشاره به آماده سازی 1400 هکتار از  اراضی پشتیبانی بنادر کشور برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: هم اکنون 8463 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 492 هکتار از اراضی پشتیبانی بنادر توسط 97 شرکت خصوصی در حال انجام است.

کد خبر 29629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز