همشهری آنلاین: دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جریان سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس جهانی WSIS، با فواد شهاده رئیس آیکان (ICANN) دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار دکتر محمود واعظی با رئیس آیکان

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، دكتر محمود واعظي در اين ديدار با تشريح برنامه‌هاي دولت ايران در حوزه اينترنت، بر لزوم توجه جدي نسبت به نقش دولت‌ها بر حاكميت اينترنت تأكيد و در مورد آينده اينترنت با رئيس آيكان تبادل‌نظر كرد.

در ادامه اين ديدار، طرفين درباره موضوعاتي نظير نقش دولت‌ها در حاكميت اينترنت، امنيت در شبكه‌هاي اينترنت جهاني، حريم خصوصي كاربران، حمايت از كودكان در حوزه كار با اينترنت، مشاركت و همكاري فني آيكان با ايران براي استفاده از منابع داده‌اي سرورهاي جهاني آدرس دامنه تحت عنوان DNS Server و همكاري جهت آموزش‌هاي تخصصي پيشرفته براي مديران ايراني در اين حوزه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

حاشیه فروم ۲۰۱۵ وسیس - ژنو

طبق اين گزارش، محمود واعظي در جريان سفر به ژنو، در بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» سخنراني مي‌كند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان در اين سخنراني كه روز سه‌شنبه (26 مه 2015) انجام مي‌شود، مواضع رسمي ايران در حوزه جامعه اطلاعاتي و اقدامات و پيشرفت‌هاي كشور در اين حوزه را در جمع سران كشورها و شركت‌كنندگان اين اجلاس بيان مي‌كند.

سخنراني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران در سومين بخش Policy Statements «فروم ۲۰۱۵ وسیس» صورت مي‌گيرد كه در اين بخش وزراي ارتباطات قبرس، كنگو و پاكستان و مقامات ارشد ارتباطات و فناوري اطلاعات ایتالیا، موريتاني، آلباني، كوبا و کامبوج نيز مواضع كشور خود را ارائه مي‌كنند.

«فروم ۲۰۱۵ وسیس» از 25 تا 29 ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

کد خبر 296239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha