مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا، الگوریتم‌های پیچیده بینایی رایانه‌ای و رابط مغز و رایانه را برای پیداکردن معادن در تصاویر کف اقیانوسی «سونار» (ردیاب زیردریایی صوتی) ترکیب کردند.

بینایی

بینایی رایانه‌ای و دید انسان هرکدام نقاط قوت خاص خود را دارند. برای مثال، رایانه‌ها در پیدا‌کردن الگوهای دقیق ریاضی بسیار خوب عمل می‌کنند، درحالی‌‌که انسان توانایی استدلال در مورد مسائل را به شیوه‌ای کلی‌نگرانه دارد و می‌تواند تصاویر بزرگ‌تر را درک کند.

حال اگر این دو قابلیت با هم ترکیب شوند، توانمندی بسیار بالایی در دیدن، کشف و جست‌وجو به‌وجود می‌آید.

به همین دلیل گروهی از دانشمندان کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا، الگوریتم‌های پیچیده بینایی رایانه‌ای و رابط مغز و رایانه را برای پیداکردن معادن در تصاویر کف اقیانوسی «سونار» (ردیاب زیردریایی صوتی) ترکیب کردند.

به ‌این ‌ترتیب آنها به روش جدیدی دست یافتند که سرعت تشخیص و شناسایی معادن را نسبت به روش‌های موجود (بازرسی فیزیکی توسط متخصص تشخیص معدن) به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. ادراک بشر می‌تواند مسائلی را پردازش کند که با بینایی رایانه‌ای نمی‌توان از پس آنها بر آمد؛ در عوض بینایی رایانه‌ای خسته یا دچار التهاب نمی‌شود.

درنتیجه به نظر می‌رسد ترکیب‌ این دو قابلیت منطقی است. رابط‌های مغز با رایانه با خواندن سیگنال‌های الکتریکی یا دیگر علائم مغزی و تبدیل‌ آنها به اطلاعات دیجیتال، این اطلاعات را به‌گونه‌ای برای کامپیوتر قابل‌ درک، تفسیر و پردازش می‌کنند.

منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 296174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha