یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

در حالی‌که رفع بسیاری از مشکلات کنونی مربوط به نسخه پزشکان در گروی الکترونیک شدن آنهاست، رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح جدیدترین جزئیات از نسخه‌های الکترونیکی پزشکان در ۶ شهر کشور اظهار امیدواری کرد که این طرح در یک برنامه ۴ یا ۵ ساله در کل کشور استقرار ‌یابد.

نسخه الکترونیکی پزشکان

رسول ديناروند درباره اجراي طرح نسخه‌نويسي الكترونيك در كشور توضيح داد: اجراي طرح نسخه‌نويسي الكترونيك يكي از برنامه‌هاي بزرگ وزارت بهداشت است كه در سال 93 به‌صورت آزمايشي و پايلوت در 3 شهر انجام شد. اين طرح در سال گذشته و به‌صورت آزمايشي در 3 شهر ساوه، پاوه و جهرم انجام شد كه در سال‌جاري نيز 3 شهر به اين طرح اضافه خواهد شد كه در مازندران شهر بابلسر، در استان فارس شهر استهبان و در استان خراسان‌رضوي نيز به‌احتمال زياد شهرستان چناران است.

وي با تأكيد بر اينكه نتايج اجراي آزمايشي تا پايان سال ارزيابي و آناليز خواهد شد، افزود: نسخه‌نويسي الكترونيك را سازمان غذا و دارو پيگيري مي‌كند ولي واقعيت اين است كه اجراي اين طرح براي بيمه‌ها، حوزه درمان وزارت بهداشت و حوزه IT وزارت بهداشت نيز مهم است يعني آنها نيز از اين طرح بهره‌مند خواهند شد بنابراين به‌صورت جمعي تصميم‌گيري خواهد شد كه اين طرح در كدام يك از اين شهرها اجرايي شود.

کد خبر 295989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha