سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ نوع از گیاه «دم اسب» در سراسر دنیا وجود دارد، اظهار کرد: تقویت مو، برطرف کردن سنگ کلیه، عفونت‌های ادراری، فرسودگی ناخن‌ها و بهبود مشکلات قلبی از خواص گیاه «دم اسب» است.

فواید گیاه دم اسب

دکتر فاطمه ملکی در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اینکه گیاه دم اسب به علت داشتن ماده‌ای به نام سیلکات موجب جوانسازی پیاز و رشد مو می‌شود، گفت: گیاه دم اسب دارای مقدار زیادی آلومینیوم، پتاسیم، منگنز و فلاونوئیدهایی دیگر است که هر کدام از آن خواص متعددی برای بدن انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ نوع از گیاه دم اسب در سراسر دنیا وجود دارد، یادآورشد: ماده معدنی موجود در این گیاه در استحکام بخشیدن به ناخن‌های ضعیف، شکننده و لک‌های سفید روی آن بسیار موثر است.

این پزشک عمومی اظهار کرد: رفع سنگ کلیه، عفونت‌های ادراری، فرسودگی ناخن‌ها و بهبود مشکلات قلبی از خواص دیگر گیاه دم اسب است، اما مصرف آن با کلسیم می‌تواند برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان، آرتریت و بیماری‌های دیگر مربوط به تراکم پایین استخوان نیز مفید باشد.

ملکی خاطرنشان کرد: سیلیکات موجود در این گیاه موجب تقویت و رشد مو می‌شود، بنابراین از طریق ماساژ دادن موها با این گیاه می‌توان از ایجاد موخوره پیشگیری کرد.

این پزشک عمومی در پایان با اشاره به اینکه این گیاه شهرت بسیاری در تقویت و سلامتی ناخن‌ها دارد، تصریح کرد: گیاه دم اسب برای رفع سرفه‌های خشک، برونشیت، گرفتگی مجرای تنفسی و تب مربوط به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز بسیار مفید است.

کد خبر 295505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha