سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: اجرای برنامه‌های ویژه بزرگداشت روز جوان (ولادت حضرت علی اکبرع) از روز سه‌شنبه 30 مرداد توسط خانه شهریاران جوان آغاز شد و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

مدیر خانه شهریاران جوان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، برنامه‌های تدارک دیده شده در این زمینه را تشریح و بر تلاش برای برگزاری هرچه باشکو‌ه‌تر آن تاکید کرد.

وی تور جوان با موضوع تهران‌گردی را یکی از برنامه‌ها دانست که با حضور جوانان برگزار می‌شود و این افراد به بازدید نقاط تاریخی و دیدنی تهران به مدت دو یا سه روز خواهند پرداخت و در پایان نیز جشنی به مناسبت روز جوان در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.

وی افزود: روزجمعه و شنبه آینده نیز، توسط 50 تیم از اعضای خانه شهریاران جوان، شاخه‌های گل، کارت تبریک و ویژه نامه همشهری به جوانان تهرانی اهدا خواهد شد.

صالحی همچنین از آذین بندی خیابان ولیعصر(عج‌) خبرداد و خاطرنشان کرد: در خیابان ولیعصر(عج) از میدان راه آهن تا تجریش نیز به مناسبت نیمه شعبان، ولادت حضرت علی اکبر و اعیاد شعبانیه، پارچه نوشته‌هایی با طرح‌های گرافیکی و به رنگ‌های پرچم کشورمان بر روی درختان این خیابان نصب می شود.

وی غبار روبی از مزار شهدای گمنام با حضور 333 نفر از اعضای خانه شهریاران جوان در بهشت زهرا در روز پنجشنبه و همچنین دیدار با جانبازان توسط اعضای خانه شهریاران جوان در آسایشگاه‌های جانبازان و اهدای شاخه گل به آنان را نیز از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد.

صالحی از ایجاد خیابان جوان در ضلع جنوبی پارک لاله تهران خبر داد و گفت: سالنی طویل در پارک لاله به نام خیابان جوان تهیه و در آن 13 محله برای آشنایی جوانان تدارک دیده می شود که شامل محله اشتغال، محله آموزش، محله آسیب‌های اجتماعی، محله آسیب‌های بهداشتی، محله ارتباط سالم، محله خانواده، محله ایران وطنم، محله هنر، محله تاریخ، محله ادبیات و محله علم و فناوری، طراحی شده است.

وی افزود: تیمچه شهریاران جوان نیز آخرین محله ای است که در این خیابان طراحی شده و از بازدید کنندگان پذیرایی می شود.

مدیر خانه شهریاران جوان همچنین از برگزاری جشن گل کوچک محلات خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان این جشن آغاز شده است و 37 تیم پنج نفره در این مسابقه شرکت کرده‌اند که اختتامیه این جشن، روز جمعه با حضور 1500 نفر از شرکت کنندگان در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

وی طرح ثبت عاشقی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام دانست و گفت: اعضای خانه شهریاران جوان با استفاده از موضوع نیمه شعبان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) بر روی اتومبیل‌هایی که صاحبان آنها علاقه مند باشند، این نقش‌ها را ترسیم می کنند.

مجید حسینی مشاور امور رسانه‌ای و مطبوعاتی شهردار تهران نیز با اشاره به برگزاری جشنواره جای پا گفت: یکی از برنامه‌های این ایام، برگزاری جشنواره فکری جای پا با تکیه بر شخصیت آیت‌الله بهشتی و آثار ایشان است که روز سه شنبه افتتاحیه آن در تالار ابن سینای دانشگاه تهران برگزار شد و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این جشنواره یک هزار و 500 جوان از بین 5 هزار داوطلب شرکت دارند.

کد خبر 29542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز