گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فراهم شدن مقدمات تاسیس مراکز تجاری در خارج از کشور اعلام کرد: در صدد هستیم تا پایان سال 86 در چند کشور، مرکز تجاری ایجاد کنیم و برای این امر کشورهای همسایه و اقتصادهای بزرگ و آینده‌دار دنیا در اولویت قرار دارند.

دکتر محمد نهاوندیان در نشست هیات مدیره اتاق‌ها و شوراهای مشترک اتاق بازرگانی، با اشاره به تاکید تعامل با اقتصاد جهانی در سند چشم انداز و اصل 44 یادآور شد: بخش خصوصی باید برای رسیدن به این هدف فعالانه وارد عمل شود و نقش اجرایی این مهم را بر عهده بگیرد.

وی افزود: اگر اقتصاد ایران در داخل مرزها باقی بماند به دلایل اقتصادی، اجتماعی و ژئوپلتیک کشور دچار رکود خواهد شد بنابراین باید در نقش بازیگران عرصه اقتصادی بازنگری شود و بخش خصوصی از حالت تماشاگری که گاهی هم انتقاد می کند خارج شود.

رئیس اتاق بازرگانی سپس با اشاره به مسئله تحریم اقتصادی ایران گفت: این تحریم‌ها نمی‌تواند زیاد طولانی شود اما وظیفه ما در این شرایط این است که تحدید موجود را با تدبیر به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: در بحث تحریم ما به عنوان اتاق بازرگانی باید اولاً از وضعیت اقتصادی کشور گزارش‌های صریح و جدی به مقامات اعلام کنیم و تدابیری برای تخفیف آثار این تحریم پیشنهاد دهیم و ثانیاً در ملاقات‌ها و دیدارهای خارجی خود عزت کشور را مدنظر قرار دهیم و این موضوع را تفهیم کنیم که تحریم‌های اقتصادی ضرر دوجانبه‌ای را به همراه دارد.

کد خبر 29527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز