سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، از افزایش تعداد طلاق در روستاها خبر داد و گفت: طی 5 سال گذشته بیشترین طلاق‌ها در کشور در مناطق روستایی رخ داده است.

محمد اسحاقی گفت: طی سال‌های 80 تا 85 ، بیشترین نرخ طلاق در جامعه روستایی یک سال پس از ازدواج رخ داده است.

وی تصریح کرد: در مناطق شهری 67/47 درصد از ازدواج‌ها در 4 سال اول زندگی رخ می‌دهد اما در مناطق روستایی این میزان 75/51 درصد است و این آمار نشان می‌دهد، وقوع طلاق‌ها در مناطق روستایی بیش از مناطق شهری است.

معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، افزایش طلاق در مناطق روستایی را بحرانی جدی برای کشور عنوان کرد و افزود: افزایش طلاق در این مناطق نشان‌دهنده وقوع تحولاتی در زندگی آنان است و این امر می‌طلبد که نسبت به استمرار سلامت زندگی در روستاها به دنبال برنامه‌ریزی و فکر اساسی باشیم.

اسحاقی با بیان این‌که بیشترین طلاق‌های صورت گرفته متعلق به استان تهران است، افزود: بیشترین ازدواج‌ها طی 5 سال گذشته در تهران رخ داده و این در حالی است که بیشترین طلاق‌ها نیز مربوط به همین استان است.

وی تصریح کرد: کمترین ازدواج و طلاق نیز با 7 درصد در استان ایلام رخ داده به‌گونه‌ای که در سال 85، فقط 229 مورد طلاق در این استان به ثبت رسیده و به عبارتی 2 دهم درصد طلاق‌های سراسر کشور را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 29526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز