مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

عباس ثابتی راد: تهران با تولید روزانه ۲مگاوات ساعت برق در زمره شهرهای تولید‌کننده بیوگاز جهان درآمده است.

 اين اتفاق باعث شده تا كارشناس استحصال بيوگاز از كشور آلمان، راه‌اندازي اين صنعت نوپا در تهران را گام مهم و جدي دانسته و تهران را جزو شهرهاي پيشروي استحصال بيوگاز عنوان كند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره اين مطلب گفت: در حال حاضر كارخانه هاضم تهران روزانه امكان توليد 2مگاوات ساعت برق را دارد و اين پتانسيل نيز در ساير بخش‌ها وجود دارد تا تهران با توليد و استحصال بيوگاز، امكان توليد برق بيشتري داشته باشد.

مجتبي عبداللهي با اشاره به اينكه در حال حاضر تهران 18.1درصد از كل مشتركين برق كشور را دارد، افزود: با استحصال بيوگاز و راه‌اندازي كارخانه‌هاي زباله‌سوز در مناطق مختلف شهر تهران امكان افزايش توليد برق در اين شهر وجود دارد و با تحقق آن، درآمدزايي قابل‌توجهي در شهر تهران صورت مي‌گيرد. نيروگاه هاضم با توليد روزانه 2مگاوات ساعت برق و انتقال آن به شبكه سراسري برق كشور، نخستين كارخانه‌اي است كه توانسته با استحصال بيوگاز گام جديدي در عرصه استفاده از انرژي‌هاي نو بردارد.

در حال حاضر كشور آلمان در راه‌اندازي كارخانه‌هاي بيوگاز جزو پيشرفته‌ترين كشورهاي جهان است به‌گونه‌اي كه در حال حاضر 20درصد از برق كشور آلمان از طريق استحصال بيوگاز از پسماندهاي شهري و تبديل آن به برق تأمين مي‌شود.

پيتر فرانك نماينده شركت Biogas AST در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري تلاش تهران براي استحصال بيوگاز از پسماند شهري را ستود و گفت: ايران از بسياري از كشورهاي اطراف خود جلوتر است، چرا كه محيط‌زيست در ايران از اولويت ويژه‌اي برخوردار است، درحالي‌كه كشورهاي همسايه‌ ايران چنين اهميتي را براي محيط‌زيست قائل نيستند.

وي با اشاره به توسعه صنعت بيوگاز در آلمان گفت: توسعه بيوگاز در آلمان از 20سال پيش آغاز شد و بسياري از كارخانه‌ها و شركت‌هاي پيشرو به‌تدريج به اين صنعت روي آورده‌اند.

فرانك با تأكيد بر اينكه استفاده از بيوگاز به‌معناي كاهش 95درصدي آلودگي هواست، افزود: در چرخه بيوگاز ما دي‌اكسيد كربن را به مرور وارد طبيعت مي‌كنيم كه تجزيه‌شده و اثر سوئي به‌جا نمي‌گذارد، اما سيستم‌هاي مشابه امحاي زباله باعث افزايش توليد دي‌اكسيدكربن مي‌شود.

اين كارشناس صنعت بيوگاز در ادامه از تلاش گسترده به‌منظور كاهش آلودگي هوا در كشورهاي در حال توسعه گفت و اظهار داشت: توسعه صنعت بيوگاز اين فرصت را در اختيار كشورهاي مختلف قرار مي‌دهد تا در مصرف منابع اوليه صرفه‌جويي كرده و با دقت بيشتري از منابع موجودشان بهره ببرند.

به گفته پيتر فرانك، در حال حاضر شهر تهران توانسته است با راه‌اندازي كارخانه هاضم گام مهم و جدي براي توليد بيوگاز از پسماند شهري بردارد.

اين كارشناس آلماني در ادامه از تداوم فعاليت مديريت شهري به‌منظور تبديل پسماند به انرژي به‌عنوان يك اقدام پيشرو در خاورميانه ياد كرد و افزود: تلاش تهران علاوه بر كاهش مشكلات زيست‌محيطي، تبديل زباله به يك ثروت شهري است. همانطور كه در بسياري از كشورهاي توسعه يافته اين اتفاق در حال وقوع است.

تهران با توليد روزانه 2مگاوات ساعت برق از پسماند شهري در زمره شهرهاي توليد‌كننده بيوگاز جاي گرفته است؛ شهرهايي كه در حال حاضر بر مبناي توليد انرژي از پسماند شهري گام نويني در عرصه محيط‌زيست برداشته‌اند.

کد خبر 295243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha