همشهری آنلاین: تا پایان روز پنجم مسابقات، دو مدال طلا توسط نمایندگان کشورمان به دست آمد.

Ashoorzade-Hajizavare

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو جهان (G12)، فرزان عاشورزاده، نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان که اولین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد، در مرحله فینال این مسابقات به مصاف "سی محمد کتبی" از بلژیک (دارنده مدال برنز المپیک نوجوانان 2014) رفت و در پایان سه راند مبارزه زیبا و جذاب، تکنیک خود را به رخ تکواندوی جهان کشید و با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید تا با شایستگی هرچه تمام تر بر سکوی قهرمانی بایستد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان، پیش از این و در مرحله نیمه نهایی"روسلان پاسيف" از روسيه (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا) را در راند طلایی شکست داده بود.

در این وزن "شاو ژائو" از چین و "روسلان پاسیف" از روسیه مدال برنز مشترک را به گردن آویختند.

مسعود حجی‌زواره، نماینده وزن 74- کیلوگرم کشورمان هم در فینال رو در روی "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان (نایب قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون) قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 7 برنده شد و با شایستگی مدال طلای وزن پنجم را به گردن آویخت تا تعداد مدال‌های طلای کشورمان به عدد 2 برسد.

حجی‌زواره پیش از این در مرحله نیمه نهایی "البرت گائون" از روسیه (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) را در راند طلایی شکست داده بود.

در این وزن "اسماعیل کولی بالی" از مالی و "البرت گائون" از روسیه بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

این دوره از مسابقات از روز سه‌شنبه (22 اردیبهشت ماه) در 8 وزن جهاني با حضور ۸۷۵ تكواندوكار از 136 كشور به ميزباني روسيه آغاز شده و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می‌رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول اين مسابقات 120 امتياز، نفرات دوم 72 امتياز و نفرات سوم 43.20 امتياز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای كسب سهميه المپيك ريو 2016 تعلق خواهد گرفت.

 

کد خبر 295237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha