همشهری آنلاین: شرکت الکترونیکی شارپ ژاپن روز پنجشنبه از زیان یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلاری و کاهش هزاران فرصت شغلی خبر داد.

sharp

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو،‌ زیان 222 میلیارد ینی این شرکت - که در اوزاکا ژاپن مستقر است - در حالی اعلام شده است که شارپ در حال برنامه ریزی برای کاهش سه هزار و 500 فرصت شغلی در ژاپن است . این رقم حدود 15 درصد از نیروی کار داخلی این شرکت را تشکیل می دهد. این در حالی است که پیش بینی می شد زیان شارپ 30 میلیارد ین باشد.

شرکت شارپ اعلام کرد امیدوار است سود عملیاتی اش در سال مالی کنونی 80 میلیارد ین باشد اما از پیش بینی درباره سود خالص خود خودداری کرد.

روزنامه نیکی ژاپن نیز روز پنجشنبه گزارش داد شرکت شارپ حدود شش هزار فرصت شغلی را در ژاپن و دفاترش در خارج کاهش خواهد داد اما این رقم قابل تأیید نیست.

شارپ - که تأمین کننده قطعات اپل و تولید کننده پیشرو در زمینه صفحات تلفن های هوشمند و تبلت ها محسوب می شود - همچنین اعلام کرد در همکاری با بانک های ژاپنی تلاش می کند کمی از مشکلات مالی خود را بکاهد.

کوزو تاکاهاشی رئیس شرکت شارپ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:« شرکت ما با شرایط بسیار دشواری مواجه است. » او همچنین گفت:« با اجرای این اصلاحات ساختاری ، بر این باوریم که می توانیم به سوی بهبود قدرم بر داریم.»

این شرکت روز دوشنبه در پی انتشار خبرهایی درباره فروش بخشی از سهامش بیش از یک چهارم از ارزش خود را از دست داد.

ارزش سهام شارپ روز پنجشنبه در بازار 99 صدم درصد کاهش یافت .

کد خبر 295106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha