همشهری آنلاین: سخنگوی شرکت مخابرات با بیان سناریوهای مختلف برای افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: امیدواریم با تصویب یکی از این سناریوها در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، کاهش درآمد شرکت مخابرات جبران شود.

ghabz

داود زارعیان درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از سناریوها این است که به نرخ پایه فعلی درصدی اضافه شود.

وی گفت: هم اکنون هر دقیقه مکالمه درون شهری 30 ریال است که مثلا بیست درصد به این مبلغ اضافه شود و سازمان تنظیم مقررات آن را قانونی کند.

زارعیان سناریوی دوم را در نظرگرفتن هزینه ثابت برای مشترکان تلفن ثابت دانست و افزود: مشترکان در این سناریو می توانند به هر میزانی که علاقه مند هستند مکالمه داشته باشند ، به عنوان مثال هر شهروند ایرانی دارای تلفن ثابت بین پنج تا شش هزار تومان به صورت ثابت هزینه تلفن بپردازد و تمام مکالمات درون شهری این مشترک رایگان باشد .

  • افزایش آبونمان مشترکان تلفن ثابت

سخنگوی شرکت مخابرات سناریوی دیگر را افزایش آبونمان مشترکان تلفن ثابت دانست و گفت : راه دیگر این است برای اینکه تلفن بدون کارکرد نداشته باشیم هزینه آبونمان افزایش پیدا کند؛ در حال حاضر پنج میلیون مشترک بدون کارکرد در سراسر کشور وجود دارد ، هزینه نگهداری خطوط بسیار بالاست و پیشنهاد این است که آبونمان ثابتی از تلفن ها گرفته شود تا بتوان همه تلفن ها را دایر نگهداشت .

  • اجرای طرح همکدی دلیلی برای کاهش درآمدهای شرکت مخابرات

زارعیان اجرای طرح همکدی در کشور را دلیلی برای کاهش درآمدهای شرکت مخابرات بین 14 تا 30 درصد دانست و گفت : امیدواریم با تصویب یکی از این سنایورها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، مشترکان شرکت مخابرات کمتر افزایش تعرفه ها را احساس کنند .

وی گفت : ما خواهان افزایش قیمت به شکلی که در کشور روی می دهد نیستیم ، بلکه تلاش داریم کاهش درآمدهای شرکت را که از طریق طرح همکدی ایجاد شده جبران کنیم در واقع اگر تعرفه‌های شرکت مخابرات به قبل از طرح همکدسازی تلفن ثابت برگردد ، بخشی از مشکلات این شرکت مرتفع خواهد شد .

سخنگوی شرکت مخابرات افزود : تعرفه تلفن ثابت را آخرین بار در سال 1382 شورای اقتصاد وقت تعیین کرد و از آن تاریخ تا به امروز با وجود تغییرات بسیار زیادی که در هزینه ایجاد شده ، این تعرفه ها تغییری نکرده است.

کد خبر 295101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha