همشهری آنلاین: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این‌که «زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم می‌شود»، گفت: رصد رسانه‌های مجازی داخل و خارج برای تامین امنیت انتخابات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران حسین ذوالفقاری در جلسه شورای تامین استان مازندران اظهار کرد: در سال 93 کشور از نظر امنیتی در وضعیت بسیار خوبی بود و جرائمی که در گذشته بیشتر جنبه افزایشی داشت کنترل شده و در حد بسیار زیادی کاهش پیدا کردند.

وی با بیان این‌که «در کشورهای پیرامون با کم‌ ثباتی و حضور تروریست‌ها مواجه هستیم»، افزود: تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های امنیتی انتظامی و دفاعی استان‌ها و استانداری‌ها و فرمانداری‌های مناطق مختلف موجب شد از هر گونه تعرض و تحرک که گروهک‌ها در نظر داشتند انجام دهند جلوگیری شد.

وی با اشاره به این‌که «تقریبا ضربات قابل توجهی در مناطق جنوب به ویژه جنوب شرق و در مناطقی از شمال غرب در سال 93 به گروهک‌ها وارد شده است»، خاطرنشان کرد: از بسیاری از اقداماتی که این گروهک‌ها در نظر داشتند جلوگیری شد.

این مسئول وضع امنیتی استان مازندران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و رصد اخبار و اطلاعات، خوشبختانه استان مازندران جزء استان‌های اول در کاهش جرم در کشور در سال 93 به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: حدود 18 مصادیق جرم در مازندران بررسی شده که بین 3 تا 78 درصد جرائم در مازندران کاهش یافته و کشفیات همه به شدت کاهش یافته و بر این اساس وضعیت امنیت در مازندران در سال 93 امنیت مناسب و جز استان‌های موفق بوده است.

وی به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره و اظهار کرد: تلاش همه بر این مبناست تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم و انتخابات در امنیت کامل برگزار شود و با سلامت و رقابت جدی انتخابات برگزار گردد تا نتیجه همه این موارد تولید و ایجاد سرمایه اجتماعی برای کشور باشد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه امنیتی ستاد امنیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود و به تبع آن ستاد امنیت انتخابات در استان و شهرستان تشکیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که «به همین منظور کار رصد رسانه‌های مجازی داخل و خارج آغاز شده و رفتار و جهت‌گیری‌های جریان‌های مختلف دنبال می‌شود»، یادآور شد: در این بخش زمینه‌هایی که می‌تواند موجب ناامنی انتخاباتی شود شناسایی شده و در زمان مناسب جغرافیای امنیت انتخابات را در کشور ترسیم خواهیم کرد و تمهیدات لازم را برای آماده‌سازی امنیت انتخابات در دستور کار است که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 295092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha