چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از موکول شدن نقل و انتقال معلمان پایتخت به مردادماه خبرداد.

به گزارش ايسنا، مسعود ثقفی با اشاره به اینکه نقل و انتقال داخلی فرهنگیان در شهر تهران به صورت محدود در مرداد انجام می‌شود گفت: به دلیل برخی محدویت‌ها از جمله کمبود ۱۷۰۰ آموزگار و ۳۷۰۰ دبیر مرد، انتقال فرهنگیان در پایتخت محدود است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نقل و انتقال فرهنگیان در مناطق مختلف شهر تهران، اظهار کرد: امسال به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها فعلا بحث نقل و انتقال داخلی را در شهر تهران نداریم و در صورتی که بخشی از این محدودیت‌ها رفع شود در مرداد ماه به شکل محدود و رایانه‌ای نقل و انتقال فرهنگیان را در سطح مناطق شهر تهران خواهیم داشت.

وی افزود: هم اکنون در مناطق مختلف شهر تهران در دو حوزه آموزگار و دبیر مرد با کمبود نیرو مواجه هستیم به گونه‌ای که در مناطق مختلف 1700 آموزگار و 3700 دبیر مرد کمبود داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با توجه به اینکه کمبودها، تقاضای فرهنگیان برای خروج از یک منطقه و انتقال به منطقه‌ای دیگر مطمئنا با توجه به نیازهای منطقه مبدا با مخالفت مواجه خواهد شد. از سوی دیگر در مناطقی که بیشترین حجم تقاضا برای ورود به آنها را داریم تورم دبیران زن مازاد را شاهد هستیم.

ثقفی افزود: هم اکنون بیشتر تراکم دبیران زن مازاد را در مناطق 1 تا 8 آموزش و پرورش شهر تهران داریم که بیشترین تقاضای ورود را در این مناطق شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تهران با کمبود شدید دبیر مرد مواجه هستیم، افزود : معمولا متقاضیانی که قصد دارند، از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل شوند؛ شامل دو گروه هستند. یکی دبیران مرد،که منطقه مبدا به دلیل کمبود با انتقالشان مخالفت می‌کند و دیگری نیروهای زن دبیری که درخواست نقل و انتقال آنها با مخالفت از سوی منطقه مقصد به دلیل ازدیاد دبیران زن مواجه می‌شود که به همین دلیل موضوع نقل و انتقالات معلمان در تهران را به انجام مقدماتی موکول کردیم که منتظر نتایج اجرای آن هستیم .

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران افزود: امسال احتمال بازنشستگی 3000 نفر از فرهنگیان شهر تهران وجود دارد. از سوی دیگر ورود نیرو به پایتخت همچنان ممنوع است و ما اجازه استفاده از حق‌التدریس در دوره ابتدایی و نیروی جدیدالاستخدام در آموزش و پرورش را نداریم.

ثقفی تصریح کرد: با توجه به موارد مطرح شده راه حل‌های برای برون رفت از این وضعیت و کمک به اجرای نقل انتقال داخلی در شهر تهران وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: آزاد شدن ورود آموزگار و دبیر مرد به شهر تهران،، اجازه استفاده از نیروهای حق‌التدریس در دوره ابتدایی، اجازه استخدام، اجازه خرید خدمات و تصویب استفاده از بخش غیردولتی، اجازه حق‌التدریس بیش از هشت ساعت به دبیران بازنشسته مرد و موافقت با ادامه خدمت آموزگاران و دبیران مرد.

کد خبر 295028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha