چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

روز گذشته در حالی از سامانه خدمات الکترونیک تأییدیه تحصیلی در دفاتر خدمات الکترونیک پیشخوان دولت رونمایی شد که مسئولان این دفاتر اطلاعی از زمان آغاز به‌کار این طرح نداشتند.

علي اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش در سومين همايش ملي دفاتر پيشخوان خدمات دولت از سامانه تأييديه تحصيلي در اين دفاتر رونمايي كرد و گفت: براي نخستين‌بار تأييديه تحصيلي دانش‌آموزان به‌صورت الكترونيك و توسط دفاتر پيشخوان دولت و با استعلام از آموزش و پرورش مبدأ انجام مي‌شود.

وي با اشاره به خروجي‌هاي آموزش و پرورش در كنكور دانشگاه‌ها و يا اشتغال در مؤسسات دولتي و شركت‌ها كه نياز به استعلام مدرك تحصيلي خود دارند، گفت: اين فرايند تا قبل از رونمايي از اين سامانه با مراجعه به مناطق آموزش و پرورش و طي زمان طولاني به‌صورت سنتي انجام مي‌شد و امروز اين كار توسط دفاتر پيشخوان دولت و با استعلام از آموزش و پرورش مبدأ، در كوتاه‌ترين زمان و حداقل هزينه و جلوگيري از سفرهاي درون شهري انجام مي‌شود.

اما در تماس روزنامه همشهري با دفاتر پيشخوان دولت در نقاط مختلف تهران اكثر مسئولان و كارمندان اين دفاتر از وجود اين طرح ابراز ناآگاهي كرده و عنوان مي‌كردند كه صدور تأييديه تحصيلي به‌عهده شركت پست بوده و در نهايت دفاتر خدمات الكترونيك كه همزمان كارهاي پستي را نيز انجام مي‌دهند بايد تأييديه تحصيلي صادر كنند. در اين ميان تنها مدير يك دفتر پيشخوان دولت عنوان كرد كه در اخبار از اين رونمايي مطلع شده اما تا زماني كه ابلاغيه‌اي در اين خصوص براي دفاتر صادر نشود و يا در سايت دفاتر پيشخوان دولت دستورالعملي خطاب به دفاتر درباره صدور تأييديه نباشد امكان صدور اين تأييديه براي دفاتر پيشخوان دولت وجود ندارد.

سالانه بيش از يك ميليون دانش‌آموز در امتحانات نهايي‌ شركت كرده و ديپلم مي‌گيرند. از اين تعداد، دانش‌آموزان زيادي قصد ادامه تحصيل در دانشگاه را دارند و براي ارائه مدارك تحصيلي به دانشگاه نيازمند تأييديه تحصيلي هستند. حال بايدديد تا قبل از آغار ماراتن كنكور دفاتر پيشخوان دولت قادر به صدور تأييديه تحصيلي خواهند شد يا خير و وعده وزير آموزش و پرورش در اين‌باره چه زماني به نتيجه مي‌رسد؟

کد خبر 294978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha