همشهری‌آنلاین: رییس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی روابط عمومی افزایش سرمایه اجتماعی است، گفت: متأسفانه دانشجو به عنوان اصلی ترین مخاطب، حلقه مفقوده ی روابط عمومی است.

محمدعلی سرلک

به گزارش دبیرخانه هفته روابط عمومی ایران، محمدعلی سرلک، در هفتمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت افزود: روابط عمومی ها در تحقق این شعار نقش بسیار اساسی و مهمی بر عهده دارند.

وی با تاکید بر این که به فراخور تغییرات جامعه، نیاز و سلیقه مخاطب نیز تغییر می کند، بیان داشت: وظیفه روابط عمومی انتقال نیاز و سلیقه مخاطب به سازمان مربوطه و همچنین تبیین توانمندی ها و ظرفیت های سازمانها به مردم از سوی دیگر است.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه باید زمینه ی رشد، تکریم و آموزش نیروی های انسانی فراهم شود، بیان داشت: باید زمینه بهبود فرایندهای کاری وکیفیت بخشی به فرآیندها، فراهم شده و در راستای افزایش رضایت مندی دانشجو تلاش شود.

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی جهت دهی به افکار عمومی است، گفت: مهمتر از کاری که ما در دانشگاه انجام می دهیم استنباط جامعه از فعالیتهای ما است.

وی افزود: لازم است ما در مورد شناسایی سرمایه های اجتماعی که همان دانشجوها هستند بهتر از گذشته عمل کرده و از دانشجویان برای ارتقاء روابط عمومی نظام دانشگاهی کمک بگیریم.

محمد محسن صدر مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور نیز در این نشست با ابراز علاقمندی و تمایل به مشارکت دانشگاه پیام نور برای حضور درهمایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران گفت: امیدوارم دانشجویان این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی سهم بزرگی در این همایش داشته باشند.

دکتر حمید رضا کمالی، عضو هیات علمی دبیرخانه ی دانشگاهی هفته ی روابط عمومی ایران و معاون پژوهشی دانشکده خبر نیز در سخنانی خاطر نشان ساخت: باید دغدغه های دانشجویان و اساتید حاضر در همایش به صورت دقیق و کارشناسانه با حضور اساتید و صاحب نظران بررسی شود تا در آینده در دانشکده های ارتباطات و رسانه مورد استفاده ی جدی تر قرار گیرد.

همچنین دکتر امید علی مسعودی، مدرس دانشگاه و مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره تاکید کرد: یکی از چالشهای فعلی جامعه بی توجهی برخی از فعالان روابط عمومی به اخلاق حرفه ای و افزایش سواد رسانه ای در طول مدت همکاری با روابط عمومی ها است که باید در این همایش برای طرح مسائل اخلاقی جایگاه مناسبی در نظر گرفته شود.

علیرضا دباغ، رئیس دپارتمان فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز موضوع روابط عمومی دیجیتال را حائز اهمیت خواند و از مسئولین اجرایی همایش درخواست کرد بخشی ویژه نقد و بررسی پورتالها و سایتهای روابط عمومی سازمان ها اختصاص یابد.

در پایان محمد صادق افراسیابی، دبیر همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران ضمن معرفی محمد جواد حیدری پور به عنوان مشاور راهبردی و دبیر اجرایی همایش خواستار توجه دقیق برگزار کنندگان همایش به تمام دغدغه های مطرح شده در جلسات شورای برنامه ریزی و هماهنگی شد و تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با حضور نمایندگانی از دانشجویان، اساتید و برخی مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 30 اردیبهشت ماه از ساعت 15 لغایت 20 در باغ موزه ی دفاع مقدس برگزار خواهد شد و فرصتی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه ها فراهم می شود تا دغدغه های خود را در خصوص نقاط قوت و ضعف عملکرد روابط عمومی نهادهای علمی و آموزشی و نقد و بررسی رشته ی روابط عمومی در ایران بیان کنند.

لازم به ذکر است هفته ی روابط عمومی ایران هر سال از 27 اردیبهشت ماه لغایت 2 خردادماه در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 294789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha