همشهری آنلاین: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با معرفی 'جورج آزبورن' وزیر دارایی قصد دارد روند مذاکرات با اتحادیه اروپا را قبل از اجرای همه پرسی عضویت در این اتحادیه تسریع کند.

روزنامه ساندی تایمز پیش بینی کرده است که آزبورن در اجرای سیاست‌های اقتصادی خود مورد حمایت 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، کامرون به عنوان بخشی از یک طرح 100 روزه، آزبورن و هاموند را به برلین و بروکسل اعزام خواهد کرد. این طرح پس از کسب تایید اکثریت نمایندگان پارلمان در روز پنج شنبه اجرا می شود.

در جریان تبلیغات انتخابات پارلمانی هفته گذشته،کامرون به رای دهندگان وعده داده بود قبل از برگزاری همه پرسی درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تا پایان سال 2017، اختیارات بیشتری از این اتحادیه کسب کند. بیشتر بخش های این طرح مبهم است اما وی گفته به دنبال آن است دسترسی برای خدمات رفاهی را برای مهاجران جدید دشوار کند.

ساندی تایمز نوشت: هدف اصلی تغییرات در نظام انتخاباتی انگلیس به عنوان یکی از اولویت های کامرون، افزایش 20 کرسی بیشتر برای محافظه کاران در پارلمان این کشور است که پس ازانتخابات روز پنج شنبه، این حزب توانست 331 کرسی از مجموع 650 کرسی پارلمان را کسب کند.

کامرون از سوی هم حزبی هایش تحت فشار زیادی برای ایجاد تغییرات عمده در عضویت انگلیس در این اتحادیه قرار دارد و برخی از قانونگذاران محافظه کار، علاقمند به خروج از این اتحادیه هستند.

حزب استقلال انگلیس (UKIP) که تقریبا 13 درصد از آرا را در انتخابات اخیر کسب کرد، خواستار خروج انگلیس از این اتحادیه است. این حزب در این انتخابات فقط توانست یک کرسی را در اختیار بگیرد.

نظرسنجی جدیدی که اوایل ماه جاری منتشر شد نشان داد که 34 درصد از انگلیسی ها مطمئنا به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهند داد و 18 درصد احتمالا خواستار حفظ عضویت در این اتحادیه خواهند بود. هشت درصد اعلام کرده اند قطعا به خروج از این اتحادیه رای خواهند داد و 14 درصد گفته اند که احتمالا از خروج از این اتحادیه حمایت خواهند کرد.

کامرون به دنبال پیروزی قاطع حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس، روز جمعه جورج آزبورن و فیلپ هاموند را در پست هایشان به عنوان وزیر دارایی و وزیر خارجه ابقا کرد.

کد خبر 294720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha