همشهری آنلاین: رئیس‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس، گزارش این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم درباره اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت علمی را ارائه کرد.

به گزارش تسنیم، دكتر محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را مبنی بر تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت علمی از سال 1368 تا کنون ارائه کرد.

این تقاضای تحقیق و تفحص در بهمن ماه سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و اکنون برای رأی‌گیری در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

در صورت تصویب نهایی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت علمی در صحن علنی مجلس، کمیته‌ای برای انجام این تحقیق و تفحص تشکیل می‌شود.

محورهای گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت علمی از سال 68 تا کنون به‌ شرح ذیل است:

  • بررسی چگونگی بورسیه دانشجویان داخل و خارج از کشور از سال 1368 تا کنون
  • بررسی تبدیل به داخل‌های دانشجویان خارج از کشور از سال 1368 تا كنون
  • بررسی جذب و استخدام هیئت علمی دانشگاه‌ها از سال 1368 تا کنون
  • بررسی جذب بورسیه‌های داخل و خارج در دانشگاه‌های کشور از سال 1368 تا کنون
  • بررسی میزان عدم‌بازگشت دانشجویان بورسیه خارج از کشور به داخل و میزان و دلایل عدم‌ انجام تعهدات و ضرورت‌های لازم.
کد خبر 294549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha