همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: بخش قابل توجهی از جنگل‌های کشور بر اثر آتش‌سوزی در سال‌های گذشته از بین رفته است.

سید محمد مجابی

به گزارش ایرنا، سید محمد مجابی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین مانور اطفاء حریق جنگل در منطقه کلدر خرم آباد افزود: کاهش بارندگی و خشک شدن زمین و وقوع آتش‌سوزی در فصل گرما هرساله مشکلات فراوانی در خصوص آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مرتع به وجود می‌آورد.

به گفته وی در برخی موارد به دلیل عدم آگاهی گردشگران و بی‌توجهی به کنترل آتش‌های ایجاد شده وسعت آتش‌سوزی‌ها گسترش می‌یابد.

وی با اشاره بر این که مردم باید در زمان گردش و حضور در این مناطق دقت کافی در جهت خاموش کردن آتش داشته باشند گفت: اجازه بروز این حوادث نباید داده شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم آموزش مردم و اهالی بومی در مناطق جنگلی افزود: لرستان یکی از استان‌های بسیار با اهمیت به لحاظ زیستگاه‌های طبیعی و تنوع زیستگاهی است.

مجایی با بیان این که به محیط زیست باید به صورت جدی توجه شود، اظهار کرد: بنابر قانون اساسی حفظ جنگل یک وظیفه عمومی و همگانی است.

وی اظهار کرد: در حوزه فعالان محیط زیست، محیط‌بانان و جنگل‌بانانی وجود دارند که در این عرصه جانفشانی و ایثار کرده‌اند.

نخستین مانور اطفا حریق جنگل با حضور 500 نفر از نیروهای حفاظتی 14 دستگاه‌ها اجرایی در استان برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور هماهنگی بین دستگاهی در سطح استان به منظور آمادگی و مقابله با احتمال آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های استان عنوان شده است. 

کد خبر 294524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha